2026 Tatil Trendleri
"Bu sene tatil yapabildiniz mi?" diye sormam gerek Türkiye vatandaşlarına öncelikle. Pek çoğumuz minimal tatillerle yetindik. Bizim sebeplerimiz daha çok ekonomikti. Ama ekonomi sorun olmasaydı, biz de tatil yapma alışkanlıklarında bazı değişiklikler gözlemlemeye başlamıştık. İşte Hilton Otelleri zinciri 2026 için "Neden tatil yapıyoruz?" Whycation başlıklı bir çalışma hazılamış.
Bazı tatil alışkanlıklarının sizin için de değiştiğini gözlemlemiş olabilirsiniz. Bu rapor tüm bu eğilimlerin bir özetini sunmuş. Gelin birlikte bakalım.
Sessiz Misafirperverlik (Hushpitality)
2026'da insanlar dünyanın dikkat dağıtan tüm unsurlarından arınabilecekleri tatiller talep edecekler. Sessizlik, dinginlik talebi, insanlaırn neden tatil yapmak istediklerinin cevabını değiştiren unsurlar olacak önümüzdeki yıl. Elbette tercih edecekleri lokasyonları da değiştirecek bu. Denizin sesini dinlemek, kamp ateşinin sesini dinlemek, spa sessizliği gibi arayışlar tatillerimizi şekillendirecek.
Hilton'un küresel araştırmasına göre, katılımcıların 2026 yılında eğlence amaçlı seyahat etme konusundaki bir numaralı motivasyonu "dinlenmek ve enerji toplamak" (%56). En çok arzu edilen diğer şeyler arasında doğada vakit geçirmek (%37), zihinsel sağlığı iyileştirmek (%36) ve kendilerine "zaman ayırarak" şımartmak (%20) yer alıyor.
Yine aynı araştırmaya göre küresel zenginler denilen grup yine Cancun, Maldivler vb destinasyonları tercih ediyormuş, bunu merak eden varsa. Küresel Zenginler... Bir yazı da bunları yazalım, kim bu küresel zenginler?
Bazı araştırmalara göre, yeşil alanlarda tatil yapma eğilimi tatil yapanların %67'sinin tercihi olmuş durumda. %60 ruhsal temizlenme ve meditasyon tatilleri aradığını/arayacağını söylemiş.
2026'da " Yalnız Seyahat" edeceğini söyleyenlerin oranı %33.
%57 sessizlik ve sakinlik isterken, %53'ü okumak için sessiz ve sakin bir tatil panlamak istediğini söylemiş.
Okumaktan çok %68 müzik ya da podcast dinleyebilecekleri sakin tatil mekanları aradığını belirtmiş bu araştırma sonuç raporuna göre. Burada Storytel, Podbee gibi kitap ve podcast dinleme uygulamalarının da artık yeni jenerasyonlarda çok tercih edildiğini görebiliyoruz, okuma alışkanlığının evrilmiş bir türü olarak.
Araştırma katılımcılarının %72'si oda servislerinin streaming (yayıncılık) hizmetine sahip olması durumunu ve bunu tercih ediyor. Ve kaliteli Oda Servisi hizmetlerini tercih ediyor.
2026 yılı için, araştırma katılımcıları, özellikle çocuk ve anne baba (ya da geniş aile) katılımlı tatilleri ultra herşey dahil yerlerden -otel, yolcu gemisi ve turlardan- seçerken daha minimal bir süre ile satın alma yapmayı planladıklarını söylemiş.
İş dünyası seyahatlerinin bir kısmı da -%54'ü diyor araştırma- aileden ve partnerden uzak kalma ihtiyacı ile yapılıyor yine bu araştırmaya göre.
Bunların büyük bir kısmı da tamamen yalnız olabilecekleri yerler arayışında olacakmış. Tamamen yalnız olabilecekleri spa'lar, gym'ler vb. Yani iş arkadaşını da görmek istemiyor bu iş seyahati sırasında çoğunluk. Herkes kafa dinlemek istiyor anlaşılan.
Bu grubun %30'u özel gece yarısı yemekleri ve kaçamakları yapmak istiyor. Yine solo ya da iş ve aileden uzak olması kaydıyla. Bu da Özel Kulüpler - özellikle geceyarısı hizmeti ve yemeği iyi olan yerler- revaçta olacak diyen bir veri.
Tatil yapanların %73'ü global gezginlerin dijital check-in check-out yapmayı tercih ettiklerini söylüyor araştırmalar. Yapay zeka araçları kullanıyorlar, özellikle planlama aşamasında.
Turizm sektörüne, sevgilerimizle duyururuz.