E-Devlet Adres Değişikliği Nasıl Yapılır?

Irmak Gölnar

Irmak Gölnar

Tüm Yazıları

Adres değişikliği ya da ikametgah değişikliği farklı nedenlerden dolayı yapılabilir. Özellikle kiracıların farklı konutlara taşınmasını gereken durumlar, adres değişikliği işlemlerinin yapılmasını gerektirir. Aynı şekilde kişilerin iş ya da farklı bir nedenden dolayı şehir değiştirmesi de yine adres değişikliği işleminin yapılmasını gerektiren durumlar arasında yer alır.

Adres değişikliği işlemi, Türk Medeni Kanunu’nun 19. Maddesi’nde yer alır ve yapılması zorunlu bir işlemdir. Kişilerin devamlı oturdukları konut olarak tanımlanan yerleşim yerinin herhangi bir nedenden dolayı değiştirilmesi halinde resmi bir işlem olan adres değişikliği, bağlı bulunulan nüfus müdürlüklerinden ya da e-devlet sistemi üzerinden yapılmalıdır.

E-Devlet Adres Değişikliği Nasıl Yapılır? - Resim : 1

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ BİLDİRMEMENİN CEZASI VAR MI?

Taşıma işleminin tamamlanmasının ardından adres değişikliği bildirim işlemlerinin, yeni adrese taşındıktan sonraki ilk yirmi gün içerisinde yapılması gerekir. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 50. Maddesi’ne göre yapılması zorunlu olan bu işlemin, yeni konuta taşındıktan sonra yirmi gün içinde gerçekleştirilmemesinin cezası bulunur.

Adres değişikliği işleminin zamanında yapılmaması halinde kişiler para cezasına çarptırılmaktadır. Bunun yanı sıra kişilerin oturduğu adres yerine faklı bir adres göstermesi de yine para cezası ile sonuçlanan bir durumdur.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ İŞLEMİNİ E-DEVLET ÜZERİNDEN YAPMA

Adres değişikliği işlemi yapacak olanlar, bu işlemlerin nereden yapılacağını araştırmaktadır. Bu işlemlerin kolay bir şekilde yapılabilmesi için e-devlet platformu hizmet vermektedir. E-devlet platformuna Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası ve e-devlet şifresi ile giriş yaptıktan sonra arama kısmına ‘adres değişikliği’ yazılmalıdır. Ardından bu işlemin kişilerin kendi adına mı yoksa tüm aile bireyleri adına mı yapacağı seçilmelidir. Yapılacak işlem seçildikten sonra taşınma tarihi de takvimden seçilir ve ‘devam et’ butonuna basılır.

Sadece kendi için başvuru yapacak olan kişiler, adres bildirim türünü ona göre seçtikten sonra yeni yerleşime ait adres bilgilerini girdikten sonra ‘devam et’ butonuna basmalıdır. Tüm aile bireyleri için işlem yapacak olan kişiler ise kişilere ait Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaralarını, ad ve soy ad bilgilerini girdikten sonra her bir kişi için ‘adres beyanı yapılacak kişiler’ listesine ekleme yapmalıdır. İşlemlerin tamamlanmasının ardından tercih edilen bildirim yöntemine göre kısa mesaj ile cep telefonlarına doğrulama kodu gelir. Aynı zamanda kimlik kartının seri numarası ya da seri ve cüzdan numarası ile de doğrulama işlemi yapılabilir. Cihazlara gelen doğrula kodu ilgili alana yazıldıktan sonra işlemler tamamlanmış olur.

E-DEVLET ÜZERİNDEN ADRES DEĞİŞİKLİĞİ İÇİN GEREKLİ DURUMLAR

E-devlet üzerinden adres değişikliği yapılabilmesi için ilk olarak kişilerin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması ve on sekiz yaşını doldurmuş olması gerekir. Velayet ya da vesayet altında olunması galinde ise sistemde cep telefonu bilgilerinin doğru bir şekilde yer alması gerekir. Aynı zamanda işlem tarihi ve taşınma tarihi arasında yirmi günden fazla bir sürenin olmaması gerekir. Aksi halde bu işlemlerin yapılması ve para cezasının ödenmesi için bağlı bulunulan nüfus müdürlüklerine başvuru yapılması gerekir.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ İÇİN BELGE GEREKİR Mİ?

Adres değişikliği için nüfus müdürlüklerinin tercih edilmesi halinde ve yeni konutun boş olması halinde herhangi bir belge kişilerden talep edilmez. Ancak beyan edilen adres, konutta eski oturan kişinin adresi olarak görünüyor ise İl Nüfus Müdürlüğü’ne Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, kişinin adına ait herhangi bir fatura ya da abonelik sözleşmesi ve kira kontratı ile başvuru yapması gerekir.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?
Yorum yapmak için tıklayınız