Ünlü cips şirketine Rekabet Kurulu'ndan ceza

Türkiye'de Doritos, Raffles, Lay's, Cheetos ve Çerezza gibi markaları bünyesinde bulunduran Frito Lay için Rekabet Kurumu’ndan dikkat çeken bir karar geldi.

Ünlü cips şirketine Rekabet Kurulu'ndan ceza

Doritos, Ruffles, Lay’s, Cheetos ve Çerezza markalarıyla tanınan Frito Lay, paketlenmiş cips sektöründe rakiplerinin satışlarını engellemek ve pazardan dışlamak amacıyla yasaları ihlal ettiği gerekçesiyle soruşturma geçirdi. Şirketin, bakkal, market, büfe gibi satış noktalarındaki rakip ürünlerin satışını engelleyecek şekilde hareket ettiği tespit edildi.

1.3 MİLYAR LİRA İDARİ PARA CEZASI

Yapılan tespitler sonucu, Frito Lay'e yaklaşık 1 milyar 300 milyon lira idari para cezası verildi. Şirketin, satış noktalarında rakip ürünleri dışlamaya yönelik uygulamaları, pazar rekabetini olumsuz etkilediği için ceza kararı alındı.

YÜKÜMLÜLÜKLER VE STAND DÜZENLEMELERİ

Açıklamalarda, özellikle 200 metrekarenin altındaki satış noktaları için alınan kararların önemli olduğuna dikkat çekildi. Frito Lay, bu tür satış noktalarında ürün standlarını yeniden düzenleyecek. Şirket, rakiplerinin satışlarının engellenmemesi için, belirli oranlarda stantlarını paylaşacak.

STANDARDA UYGUN DÜZENLEME

Yeni düzenlemeyle, satış noktalarında Frito Lay ürünlerinin yer aldığı stantlarda, rakip cips ürünleri için ayrılan alanda %30'luk bir kısım olacak. Bu alanda ayrıca, “Bu bölüm rakip cips ürünleri için ayrılmıştır” etiketi bulunacak. Rakip ürünlerin bulunmadığı ya da tükendiği durumlarda, bu alan boş bırakılacak ve Frito Lay ürünleri ile doldurulmayacak.

FİRMA STANT SAYISINI SINIRLAYACAK

Bundan sonra, satış noktalarına Frito Lay ürünlerinden sadece bir adet cips standı yerleştirilebilecek. Ayrıca, şirketin satış noktalarına ekstra finansal fayda sağlaması da engellenecek. Bu kararlarla, rakip ürünlerin de satış noktalarına girmesi sağlanarak, tüketicilere daha fazla seçenek sunulması amaçlanıyor.

PAZARDA REKABETİN ARTIRILMASI HEDEFLENİYOR

Alınan karar ile Frito Lay'in rakiplerine pazar imkânı sunması hedefleniyor. Böylece, büfe, bakkal ve küçük marketlerde rekabetin artması ve paketlenmiş cips pazarında tüketici seçeneklerinin çoğalması bekleniyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ
Rekabet Kurulu Frito Lay Ruffles