MEB'de yeni düzenleme: İkiye ayrıldı!

Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan düzenlemeyle proje okulları, "özel program uygulayan okullar" ve "özel proje uygulayan okullar" olmak üzere ikiye ayrıldı.

MEB'de yeni düzenleme: İkiye ayrıldı!

Milli Eğitim Bakanlığı, proje okullarına ilişkin yeni bir yönetmelik yayımlayarak bu okulların belirlenmesine dair usul ve esasları yeniden düzenledi. Yönetmelikle birlikte resmi örgün eğitim kurumları; "özel program uygulayan okullar" ve "özel proje uygulayan okullar" olmak üzere ikiye ayrıldı.

PROJE OKULU OLMA KRİTERLERİ BELİRLENDİ

Bir okulun proje okulu olarak belirlenebilmesi için şu şartlardan en az birini taşıması gerekecek:

Sürdürülebilir projeler hazırlayıp uygulayabilme yeteneği
Okul gelişim projesi yürütmeyi taahhüt etmesi
Ulusal veya uluslararası düzeyde özel program ya da proje yürütmesi
Kamu veya özel sektörle iş birliği içinde projeler geliştirmesi
Sektörel mükemmeliyet merkezi faaliyetini yürüten mesleki ve teknik ortaöğretim kurumu olması

ÖZEL PROGRAM UYGULAYAN OKULLAR

Bu okullarda, belirli alanlarda uzmanlaşmış öğrencilere alanlarına özgü bilgi ve beceriler kazandıracak özel ve hedefe yönelik eğitim programları uygulanacak. Müfredat ve öğretim yöntemleri, standart programlardan farklı olarak alanın ihtiyaçlarına göre tasarlanacak.

FİZİKİ DONANIMLAR ZORUNLU OLACAK

Özel program uygulayan okulların binalarında en az 20 derslik ve yeterli sayıda atölye, laboratuvar, branş dersliği, müzik ve görsel sanatlar atölyesi, spor salonu, açık spor alanı, konferans salonu ve kütüphane ya da z-kütüphane bulunması gerekecek. Ayrıca, tüm öğrencileri barındırabilecek kapasiteli kız ve erkek pansiyonları da şart koşuldu.

ŞUBE VE ÖĞRENCİ SAYISINA SINIRLAMA

Bu okullarda her sınıf seviyesinde en fazla 4 şube açılabilecek ve şube başına düşen öğrenci sayısı 24’ü geçemeyecek. Her 8 öğrenciye bir danışman öğretmen düşecek şekilde öğretmen görevlendirmesi yapılacak.

OKUL AR-GE BİRİMİ KURULACAK

Öğretim faaliyetlerini daha nitelikli hale getirmek amacıyla “Okul AR-GE birimi” kurulacak. Bu birim; okul müdürü başkanlığında, hami kurum tarafından belirlenen bir koordinatör ve okul müdürü tarafından seçilen 3 ila 6 öğretmenden oluşacak. AR-GE çalışmaları sonucu ortaya çıkan ürünlerin fikri ve sınai mülkiyet hakları çerçevesinde pazarlanması da sağlanacak.

GİRİŞTE YÜZDE 1’LİK DİLİM ŞARTI

Bu okullarda okumak isteyen öğrencilerin, merkezi sınav sonuçlarında Türkiye genelinde yüzde 1’lik başarı diliminde yer alması ve ayrıca okul ya da Bakanlık tarafından yapılacak özel sınavda başarılı olması gerekecek.

ÖZEL PROJE UYGULAYAN OKULLAR

Öğrenmeye araştırma, problem çözme ve eleştirel düşünme temelli yaklaşımın hâkim olduğu bu okullarda, tüm öğretmen ve öğrencilerin aktif katılım sağladığı sürdürülebilir projeler yürütülecek. Öğrencilerin kendi öğrenmelerini yönetme, işbirliği yapma ve sorumluluk alma gibi beceriler geliştirmesi hedeflenecek. Projeler yoluyla teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesi sağlanacak.

OKUL GELİŞİM PROJELERİ HAYATA GEÇİRİLECEK

Bu okullarda ayrıca, okulun bütüncül gelişimini sağlamaya yönelik “okul gelişim projeleri” hayata geçirilecek. Bu projeler; okul iklimi, akademik başarı, rehberlik hizmetleri, sosyal ve kültürel etkinlikler, bireyselleştirilmiş öğrenme desteği gibi başlıkları kapsayacak.

SÜREÇ VERİYE DAYALI YÜRÜTÜLECEK

Özel proje okullarının belirlenmesinde il/ilçe milli eğitim müdürlükleri sürece aktif katılım sağlayacak. Kurulan il ve bakanlık düzeyindeki komisyonlarla başvuru sürecinin daha şeffaf ve veriye dayalı şekilde yürütülmesi hedefleniyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ
Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?
Yorum yapmak için tıklayınız