Vatandaşlar ne düşünüyor? Arabalı vapur Kocaeli trafiğine çözüm olur mu?
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, trafik problemini rahatlatmak için başlatmayı planladığı arabalı vapur seferleriyle kara yolu trafiğini azaltmayı hedefliyor. Kocaelili vatandaşlar durumu değerlendirdi.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, deniz ulaşımından daha etkin faydalanmak amacıyla İzmit Körfezi'nde arabalı vapur seferleri başlatmak için ihaleye çıkıyor. Projenin, özellikle sanayi kaynaklı araç yoğunluğunun yaşandığı bölgede karayolu trafiğini rahatlatması hedefleniyor. Nokta TV olarak projeyi Kocaeli halkına sorduk, görüşler çeşitlilik gösterdi.
"KOCAELİ TRAFİĞİ NEFES ALIR"
Gölcük’ten gelen Ali Türk, projeye destek veren isimlerden. “Kocaeli bir sanayi bölgesi. Fabrikalardan çıkan araçlar yüzünden trafik yoğunlaşıyor. Bu proje trafiği rahatlatır. Tahir Baba bu işi de başarır” dedi. Türk, toplu taşımanın önemine dikkat çekerek vapur seferlerinin halk tarafından benimsenmesi gerektiğini vurguladı.

"KULLANACAK KİMSE OLMAZ"
Başiskele’de yaşayan Oktay Gökdeniz ise projeye mesafeli yaklaştı. “Kesinlikle trafik sorununa çözüm olacağını düşünmüyorum. Başiskele’de oturan bir vatandaşım. Bu yoğunluk Sefa Sirmen Bulvarında oluşuyor. Zaten 5-10 dakikada ulaşabileceğimiz bir yol. Arabalı vapura binmesi, inmesi sıkıntı. Kullanacak kimsenin olacağını düşünmüyorum. Geçerli olacağını düşünmüyorum” diyerek vapurun geçerliliğine şüpheyle yaklaştı.

“MADDİ DURUM VURGUSU”
Trafik ceza uygulamalarında işaret eksikliğine dikkat çeken Yusuf Biçer ise ekonomik koşullar nedeniyle vapur kullanımının sınırlı kalacağını savundu. Biçer, “Bazıları arabaya biniyor belediye arabalarına binmiyor. Trafiği yoğunlaştırıyor. Belirli yerlerde trafik cezaları yazılıyor ama işaret konulmuyor. Çok zor çözülür. Arabalı vapur yardımcı olmaz. Köprü var, seçeneği var ama köprüye gitmem etrafından dolaşırım. Maddi durumdan dolayı. Biraz ucuz olsun ki herkes geçsin” dedi.

"EKONOMİ ENGEL YARATIYOR"
İbrahim Derin de projenin maliyet yönüne dikkat çekti. Derin, “Azaltmaz. Hiçbir faydası da olmaz. Sebebi de ekonomi. 1 litre mazot 50 lira oradan 50 lirayla da geçemezsin. Hiçbir şey değiştirmez. Zaman olarak kişiye bağlı. Acil işi olan 50 lira da verir 200 lira da verir. Gölcük yolu kalabalık değil aslında. Merkeze geldikçe kalabalık oluyor. Bulvardaki Anıtpark’tan gidiş geliş yol açılması lazım. Tramvayla yol birleştiği için sorun oluyor. İzmit düzlük bir yer değil trafik olması normaldir. Sevda Ceyhan, “Gayet güzel olur. İzmit’in trafiği sıkıntılı. Caddeler dar. Trafik yoğun. İyi olur bence. Arabalı vapur kullanışlı olur. Ben trafikte değilim ama olanlar için güzel” dedi. Derin, ayrıca İzmit'in fiziki yapısının trafik açısından doğal bir zorluk oluşturduğunu ifade etti.

"FAYDALI OLABİLİR"
Sevda Ceyhan ise projeyi olumlu karşılayanlardan. “İzmit’in caddeleri dar, trafik sıkıntılı. Bu uygulama kullanışlı olur” diyerek vapur seferlerinin özellikle yoğun saatlerde bir alternatif sağlayacağını belirtti.

"UZUN VADELİ ÇÖZÜMLER GEREK"
Ayhan Göksu ise vapur seferlerinin, ulaşımda geçici bir rahatlama sağlayabileceğini ancak kalıcı çözümün daha kapsamlı projelerle mümkün olacağını söyledi. Göksu, “Nerelere sefer olacağına bağlı. İstanbul yönü olursa rahatlatabilir. Kocaeli’den Değirmendere’ye olursa trafiği rahatlatır. Ama kesin çözüm değil. Gerekli yerde kullanılır ama daha farklı alternatif çözümler bulunması lazım. Eski yapılarla ilgili kentsel dönüşümde yolların geniş tutulması lazım. İleriye dönük uzun vadede çözümlerin olması lazım. Yapılanlar sadece günü kurtarmak. Bir başka ülkeye baktığımızda yol yapıldığına 100 yıl ilerisi düşünülerek yapılıyor. Bizim ülkemizde 5 yılda bir yol yapılıyor. Kalıcı çözme gitmeliler o da büyük maliyet oluyor” dedi.

Ümit Özdağ hakkında tahliye kararıTürkiye Gündemi
Sedat Peker, Kocaeli’de kime tesbih gönderdi?Gündem
Artık nakit para geçmiyor… Kocaeli’de deniz sezonu zamlı başladı!Gündem