Kocaelililer parasını neye harcıyor? Yemedik içmedik bakın parayı neye ödedik!
TUİK’in açıkladığı “Bölgesel Hanehalkı Tüketim Harcaması” araştırmasına göre, Kocaeli’de yaşayanlar kazandığı paranın büyük bir bölümünü ulaşım ve konut giderleri için ödedi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) “Bölgesel Hanehalkı Tüketim Harcaması” çalışmasının açıkladı. TÜİK’in verilerine göre, bölgeler itibarıyla, Türkiye'deki hanehalkı tüketim harcamalarının yüzde 24,9'u İstanbul bölgesinde gerçekleşti. İkinci sırada yüzde 15,0 ile Ege bölgesi yer alırken, bu bölgeyi izleyen Akdeniz bölgesinin payı yüzde 12,1 oldu. Kocaeli’nin de içinde bulunduğu Doğu Marmara Bölgesi’nde hanehalkı tüketim harcamaları ise yüzde 10,9'u oldu. Hanehalkı tüketim harcamalarından en düşük payı ise yüzde 1,5 ile TRA (Kuzeydoğu Anadolu) bölgesi aldı. Bu bölgeyi yüzde 2,3 ile TRB (Ortadoğu Anadolu) ve yüzde 3,1 ile TR9 (Doğu Karadeniz) izledi.
ULAŞIM ÇOK PAHALI
Araştırma sonuçlarında, Kocaeli’nin de içinde bulunduğu Doğu Marmara Bölgesi ile ilgili önemli bilgiler ortaya çıktı. Verilere göre, toplam tüketim harcamalarının büyük bölümünü ulaştırma, konut ve kira ve gıda ve alkolsüz içecekler harcamaları oluşturdu. Kocaeli’de yaşayan bir kişi gelirinin yüzde 22.9’unu ulaştırmaya ödedi. En büyük harcama kalemi de ulaştırma oldu.
SAĞLIK VE EĞİTİME PARA YOK
Ulaştırma dışında Kocaelililer en fazla harcamayı ise konut ve kira için ödedi. Bu rakam 2024 yılında gelirin yüzde 22.2’ünü oluşturdu. Kocaeli’de gıda harcamaları ise Konut ve ulaşımın gerisinde kalmış durumda. Kocaeliler gıda için gelirinin yüzde 19.9’unu harcıyor. Kocaelililer en az parayı ise sigorta ve finansal hizmetler için harcıyor. Gelirin yüzde 0,7’si eğitme gidiyor. Eğitim ve sağlık yine en az harcama kalemlerini oluşturuyor. Eğitim için harcanan pay yüzde 1, sağlığa harcana para ise yüzde 2.1 oldu.
İŞTE DİĞER HARCAMALAR
Bunun yanında Kocaelililer gelirlerinin yüzde 2.9’unu alkollü içecekler, tütün ve tütün ürünleri, yüzde 5.3’ünü giyim ve ayakkabı, yüzde 6.7’sini mobilya, ev aletleri ve ev bakım hizmetleri, yüzde 3.9’unu bilgi ve iletişim, yüzde 2.2’sini eğlence, spor ve kültür, yüzde 6.7’sini lokantalar ve konaklama hizmetleri, yüzde 3.8’ini ise kişisel bakım, sosyal koruma ve çeşitli mal ve hizmetleri için harcıyor.