İşte güzergah; Kocaeli’ye yeni bir demiryolu hattı geliyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yeni bir demiryolu hattı yapımı için proje hazırlandı. Hattın bir bölümü Kocaeli’den geçecek.

İşte güzergah; Kocaeli’ye yeni bir demiryolu hattı geliyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından hayat geçirilecek olan “İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi (INRAIL)” projesi için önemli bir aşamaya başlandı. Bir bölümü Kocaeli’den geçecek olan demiryolu hattı ile ilgili ÇED süreci başlatıldı.

SARIYER’DEN ÇAYIROVA’YA

Proje ile ilgili hazırlanan ÇED raporunda yer alan bilgilere göre, İstanbul Boğazı'nda yüksek kapasiteli yeni bir demiryolu geçişi Türkiye'nin stratejik önceliği haline geldiği belirtildi. Bu proje, Orta Koridor'un Türkiye'deki kesintisiz demiryolu bağlantısını tamamlayacak ve Türkiye'nin küresel bir ticaret merkezi olma rolünü pekiştireceği ifade edildi. Proje ile aynı zamanda, yükleri kamyonlardan demiryoluna kaydırarak trafik sıkışıklığını azaltılması, emisyonları düşürülmesi, yol aşınmasını azaltılması ve güvenliğin artırması hedefleniyor. Bu kapsamda, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından İstanbul, Çatalca, Arnavutköy, Eyüpsultan, Sarıyer, Beykoz, Çekmeköy, Sancaktepe, Pendik ve Tuzla ilçeleri ile Kocaeli, Çayırova ilçesi içerisinde yapılması planlanan “İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi (INRAIL) Projesi” planlandığı ifade edildi.

İşte güzergah; Kocaeli’ye yeni bir demiryolu hattı geliyor! - Resim : 1

KOCAELİ, SABİHA GÖKÇEN’E BAĞLANACAK

Planlanan proje İstanbul çevresinde, Çayırova'yı (Asya yakası) Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden Çatalca'ya (Avrupa yakası) bağlayacak 127 kilometrelik bir demiryolu bypass'ı inşa etmeyi planlamakta. Bu elektrikli, karma kullanımlı hat, hem yolcu (160 km/saate kadar) hem de yük (80- 120 km/sa) trenlerine hizmet verecek ve ulusal yüksek hızlı demiryolu ağına bağlanacak. Hat aynı zamanda Sabiha Gökçen ve İstanbul havalimanlarına doğrudan bağlantı sunacak.

ÜÇ AŞAMALI HAT

Hattın inşası üç ana bölüme ayrıldı. Birinci kısım Çayırova’dan başlayarak, Sabiha Gökçen Havalimanı İstasyonu'ndan geçecek. Çayırova bağlantısı da dahil olmak üzere bu bölümün toplam uzunluğu 40.158 kilometre. İkinci kısım Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı'na ulaşmadan yaklaşık 12 kilometre önce sona erecek. Bu bölüm 40.802 kilometre uzunluğunda olacak. Üçünü kısım ise İstanbul Havalimanı İstasyonuna girerek Çatalca Bağlantı-1'e kadar devam edecek.

PROJENİN YATIRIM MALİYETİ 240 MİLYAR TL

Planlanan projenin yatırım maliyeti 240 milyar 281 milyon 879 bin 145 TL olarak açıklandı. İnşaatın ise 2030 yılı sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor. Planlanan projenin arazi hazırlık ve inşaat çalışmaları aşamasında 2 bin kişi, işletme aşamasında ise 75 kişinin istihdam edilecek. ÇED süreci başlatılan proje ile ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, geçtiğimiz günlerde açıklama yapmıştı. Bakan Uraloğlu, İstanbul’un Avrupa ve Asya yakalarını birbirine bağlayan, yüksek kapasiteli ve ağır yük taşımacılığına uygun demir yolu bağlantısının tesis edilmesini hedefleyen stratejik bir altyapı girişimi başlattıklarını belirterek “Bu yıl içerisinde, İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi Projesi’nin ihale ilanına çıkmayı hedefliyoruz.” Demişti.

Kaynak: Hüseyin Davutoğlu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı