Eylül Gülüncü Bulut: Öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin sorunları çözülmedi
CHP Körfez İlçe Başkanlığında, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminin başlaması dolayısıyla CHP Körfez İlçe Sekreteri Eylül Gülüncü Bulut bir basın açıklaması gerçekleştirildi.

Kocaeli Haber, 2024-2025 eğitim öğretim sezonunun ilk dönemi 17 Ocak’ta sona ermiş, iki haftalık aranın ardından okullar 3 Şubat Pazartesi günü açıldı. CHP Körfez İlçe Sekreteri Eylül Gülüncü Bulut , bu süreçle ilgili olarak bir basın toplantısı düzenlendi.
Kartalkaya’da meydana gelen yangın faciasından yaşamını yitiren öğrencileri anan Eylül Gülüncü Bulut, “ Maalesef bugün ihmalkarlık ve denetimsizlik yüzünden okulunda ikinci döneme başlayamayan 36 çocuğumuz var. Onlar yarıyıl tatilinde aileleriyle birlikte gittikleri Kartalkaya'da yanarak can verdiler. Yetkililerin sorumluluk almayı kabul etmediği ihmaller yüzünden hayatını kaybeden 78 vatandaşımıza bir kez daha Allah'tan rahmet, sevenlerine ve ülkemize başsağlığı diliyoruz.
''OKULLARIMIZ YETERİNCE DENETLENMİYOR''
Bu felaketle birlikte okulların ve yurtların güvenliğini bir kez daha düşünmeliyiz. Defalarca uyarmamıza rağmen hiçbir tedbir alınmaması nedeniyle, okul kazaları, afetler, acil durumlar, iş güvenliği, trafik güvenliği, okul güvenliği ve dış alan güvenliği gibi konulardaki yetersizlikler çocuklarımızın ve öğretmenlerimizin canına mal oluyor. Müfettişlik sisteminin tarumar edilmesiyle birlikte de okullarımız yeterince denetlenmiyor. Çocuklar için en güvenilir alanlardan biri olması gereken okullar, maalesef birçok kaza, yaralanma, şiddet ve ölüme sahne oluyor.
''HÜKÜMET BİR YIL İÇİNDE EVLRERE YERLEŞİLECEK SÖZÜNÜ TUTMADI''
Bu hafta aynı zamanda 6 Şubat Kahramanmaraş ve Hatay depremlerinin ikinci yıl dönümü. Depremin üzerinden iki yıl geçmesine rağmen bölgede yaşayan yurttaşlarımızın, öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin sorunları çözülmedi. Hükümet bir yıl içinde evlere yerleşilecek sözünü tutmadı, halkın dörtte biri hala konteyner kentlerde yaşıyor. Yetmezmiş gibi, burada yaşayan öğretmenlerimizin borç yüzünden elektrikleri kesildi. Depremde sağlam kalan okullar, kamu kurumları tarafından kullanılmaya devam etti, bu da imkansızlıklar içerisinde verilmeye çalışılan eğitimi, birleştirilmiş okullarla daha da zora soktu. Enkaz kaldırma çalışmaları sonlanmadı. Asbest, çevre, su, hava ve toprak kirliliği devam etti.
''MESEM'LERDE HAYATLARINI KAYBETTİ''
Geçtiğimiz dönem; çocuklar, öğretmenler, yöneticiler, eğitim çalışanları, veliler kısacası eğitimin tüm paydaşları ve ülkemiz için zor bir dönem oldu. Okullar fiziki olarak eğitime uygun hale getirilmedi, temizlenemedi. Çocuklarımız nitelikli eğitim alamadı, okulların güvenliği sağlanamadı. Öğretmenlerimiz atanmadı, mülakatla mağdur edildi. Yoksulluk sınırı altında maaşlarla, can güvenliği olmadan eğitim vermeye devam etti. Çocuklarımız okullara aç gitti, temiz suya erişemedi ve MESEM'lerde hayatlarını kaybetti.
OKULLARDAKİ EĞİTİM SORUNLARI
Öğretmen Eksikliği ve Yetiştirme: Öğretmen sayısının bazı bölgelerde yetersiz olması, derslerin yeterince işlenememesine yol açıyor. Ayrıca öğretmenlerin sürekli eğitim alarak kendilerini geliştirmeleri ve çağın gerektirdiği pedagojik yöntemlere adapte olmaları konusunda eksiklikler bulunuyor.
Psikolojik ve Rehberlik Desteği: Okullarda öğrencilere yeterli rehberlik ve psikolojik destek sunulamıyor. Rehber öğretmen sayısının yetersizliği, öğrencilere yeterince birebir destek verilememesine yol açıyor.
Sınıf Mevcudu Fazlalığı: Bazı okullarda özellikle büyük mahallelerimiz de sınıflarda öğrenci sayısının fazla olması, öğretmenlerin öğrencilere birebir ilgi göstermesini zorlaştırıyor ve eğitim kalitesini olumsuz etkiliyor.
Kaynak Yetersizliği: Kütüphane, laboratuvar ve spor alanları gibi kaynakların birçok okulda yetersiz olması, öğrencilerin gelişimlerini ve araştırma yapabilme yetilerini sınırlıyor.
İngilizce Eğitimi: Yabancı dil öğretimi, özellikle İngilizce eğitimi, yeterince etkili ve uygulamalı olarak verilmediği için öğrenciler mezun olduklarında dil becerilerinde eksiklik yaşıyorlar.
1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli adı verilen, pilot çalışması bile yapılmadan okullarda uygulanmaya başlayan öğretim programlarını geri çekin.
2. ÇEDES protokolü ile pedagojik formasyonu olmayan kişilerin okullara girmesini, çocuklarımıza uygun olmayan etkinlikler yaptırmasını engelleyin.
3. Çocuklarımızın okullarda temiz içme suyuna erişimini sağlayın. Bir öğün ücretsiz okul yemeği verin. Kantinlerde satılan yiyecekleri ve fiyatlarını kontrol altına alın.
4. Asgari ücretin yarısına, yarı zamanlı çalışan temizlik personeli ile okulları temizleyemezsiniz. Çocuklarımızın sağlığı ve güvenliği için kadrolu temizlik personeli ataması yapın.
5. Çocuklarımızın ve öğretmenlerimizin okullardaki güvenliğini sağlayın. Her okula bir güvenlik görevlisi görevlendirin.
6. Çocuklarımızın ucuz işgücü olarak kullanıldığı, yaralandığı ve öldüğü MESEM programina
son verin.
7. Birleştirilmiş okul uygulaması ve ikili eğitim yüzünden çocuklarımız hem ders saatlerinden kayıp yaşıyor hem de karanlıkta okula gidip gelmek zorunda kalıyor. İkili eğitimi sonlandırın, tüm okullarda tam gün eğitime geçilmesini sağlayın.
8. Kapatılan köy okulları yüzünden taşımalı eğitime mahkum edilen çocuklarımız, taşımalı eğitimin kapsamının daraltıldığı yönetmelik değişikliğiyle bir kez daha mağdur edildi, yurtlarda kalmaya mecbur bırakıldı. Her çocuğun okula güvenle ulaşmasını sağlayın, köy okullarını açın.
9. En az bir yıl okul öncesi eğitim her çocuk için zorunlu ve ücretsiz olmalıdır. Okul öncesi eğitimde katkı payı uygulamasını kaldırın.
10. Devlet okullarında yaşanan sorunlar yüzünden özel okullara mecbur bırakılan velilere dayatılan fahiş ücretleri denetleyin, kontrol altına alın.
11. Özel okullarda emeği sömürülen, asgari ücrete çalıştırılan öğretmenlerimiz için taban maaş düzenlemesi yapın.
12. Engelli öğretmenlere, rehber öğretmenlere, KPSS mağduru öğretmenlere, mülakat mağduru öğretmenlere, depremzede öğretmenlere verdiğiniz sözleri yerine getirin. Gerçek ihtiyaç kadar kadrolu öğretmen ataması yapın.
13. Diplomasını almış öğretmenler yeniden aday statüsüne düşürülemez. Milli Eğitim Akademisi adı verilen öğretmenlerin diplomasını çalma projesinden derhal vazgeçin.
''HATIRLATMAYA DEVAM EDECEĞİZ''
Cumhuriyet Halk Partisi olarak tüm çocuklarımızın laik, bilimsel, kamusal, parasız ve eşit eğitim hakkı için, hem görevde olan hem atama bekleyen öğretmenlerimizin hakları için, çocuklarının nitelikli eğitim alabilmesi için maddi ve manevi olarak yıpranan velilerimiz için çalışmaya ve mücadele etmeye, tüm bu sorunları gündeme getirmeye, Bakanlığa görev ve sorumluluklarını hatırlatmaya devam edeceğiz''dedi.