Ceditliler Büyükşehir önünde! Bakan Kurum’a haklarını helal etmediler
Cedit Mahallesi Kentsel Dönüşüm kura çekimi sonrası haksızlığa uğradığını ifade eden Cedit Sakinler, Büyükşehir Belediyesi önünde toplanarak basın açıklaması yaptı. Açıklamada Cedit Sakinleri Bakan Kurum’a haklarını helal etmediklerini ifade etti.
Cedit Mahallesi Kentsel Dönüşümü sonrası hak sahiplerinin kalacağı daireleri belirleyen kura geçtiğimiz hafta sonu çekildi. Projede hak sahipleri, yaşadıkları sorunları dile getirmek üzere belediye binası önünde bir araya geldi. Depreme dayanıklı ve modern ev hayaliyle yola çıktıklarını ancak gelinen noktada büyük bir mağduriyet yaşadıklarını belirten grup adına yapılan ortak açıklamada "Kentsel dönüşüm mağdurları adalet ve güvenli yaşam hakkı istiyor: Sözler tutulmadı, mimari bir ucube inşa edildi! Bizler, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi güvencesi ve Ensa firması yükleniciliğiyle hayatlarımızı, geleceğimizi ve tüm birikimlerimizi kentsel dönüşüm projesine teslim etmiş hak sahipleriyiz. Depreme dayanıklı, modern ve huzurlu evlere kavuşma hayaliyle çıktığımız bu yolda, ne yazık ki ağır bir mağduriyetin, tutulmayan sözlerin ve akıl almaz bir mimari plansızlığın kurbanı olmuş durumdayız. Sesimizi yetkililere ve kamuoyuna duyurmak amacıyla bu açıklamayı yapmayı bir zorunluluk olarak görüyoruz” ifadelerine yer verildi.

PROJEDE TESLİMATLAR GECİKTİ, VAATLER UNUTULDU
Basın açıklamasında, inşaat sürecinin taahhüt edilen süreleri fazlasıyla aşması nedeniyle ailelerin maddi ve manevi zarara uğradığı vurgulandı. Özellikle projenin başında verilen "zemin kat" sözünün çiğnendiğini belirten hak sahipleri, “"Evlerimiz taahhüt edilen sürelerin çok üzerinde geciktirilmiş, bu süreçte ödenen kira yardımları yetersiz kalmış ve yüzlerce aile hem maddi hem de manevi olarak büyük bir zarara uğratılmıştır. Projenin başlangıcında biz hak sahiplerine kesin bir dille ‘zemin katların verilmeyeceği’ sözü verilmiştir. Ancak gelinen noktada verilen bu sözler tamamen çiğnenmiş; hak sahipleri rızaları dışında zemin katlara yerleştirilmiştir” tepkilerini sözleri ile dile getirdi.

"5. KATTAN GİRİŞ VAR, ALTTAN ÇIKIŞ YOK"
Eylemcilerin en çok dikkat çektiği konulardan biri de kot farkı nedeniyle dik bir yamaca inşa edilen binaların güvenliği oldu. Binaların acil durumlarda adeta birer kapana dönüşeceğini savunan vatandaşlar, mimari planlamadaki eksiklikleri, "İnşa edilen binalar dik bir yamaç yapısına (kota) uydurulmaya çalışılmış ancak akla ve mantığa sığmayan bir tasarıma imza atılmıştır. Binalara 5. kattan giriş yapılmakta, ancak alttan hiçbir çıkış bulunmamaktadır. Yangın, deprem veya acil tıbbi müdahale gerektiren durumlarda alt katlarda oturan vatandaşlarımızın tahliyesi neredeyse imkânsızdır. Bu durum sadece bir konfor sorunu değil, açıkça bir can güvenliği tehdididir. Kotlu binaların altında bulunan ve otopark ile sosyal alan olarak değerlendirilebilecek bölümlerin, acil çıkış planlaması yapılmadığı için atıl bırakılması büyük bir eksikliktir. Özellikle yangın ve deprem gibi acil durumlarda, asansörlerin kullanılamayacağı düşünüldüğünde, yaşlı ve engelli hak sahiplerinin üst katlara güvenli şekilde erişimi nasıl sağlanacaktır?" sözler ile dile getirdiler.

"LÜTUF DEĞİL, HAKKIMIZI İSTİYORUZ"
Çözüm için gerekirse oluşacak ek maliyetleri bile üstlenmeye hazır olduklarını belirten hak sahipleri, teknik bahanelerin arkasına sığınılmaması gerektiğini ifade etti. Mücadelelerini yasal zeminlerde sürdüreceklerini belirten vatandaşlar, "Hak sahipleri, çözüm üretilmesi adına oluşabilecek maliyetin kendilerine yansıtılmasını dahi kabul etmektedir. Buna rağmen teknik gerekçeler öne sürülerek çözümden kaçınılması kabul edilemez. Büyükşehir Belediyesi ve TOKİ’yi vatandaşın sesine kulak vermeye, güvenli ve erişilebilir yaşam alanları için gerekli düzenlemeleri ivedilikle hayata geçirmeye davet ediyoruz. Bizler lütuf değil; en doğal hakkımız olan güvenli konutları ve bizlere resmi olarak vadedilen şartları talep ediyoruz. Bu mimari ve hukuki mağduriyet giderilene, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, TOKİ ve Ensa firması başta olmak üzere tüm yetkililer sorumluluk alana kadar yasal ve demokratik haklarımızı sonuna kadar arayacağımızı kamuoyuna saygıyla duyururuz” şeklinde konuştu.