Cedit sakinler, bu kez CİMER’e başvurdu: “Bize verilen sözler tutulmadı”

Cedit Mahallesi Kentsel Dönüşüm kura çekimi sonrası haksızlığa uğradığını ifade eden Cedit sakinler, bu kez CİMER’e başvurdu

Tıklayın, Nokta Gazetesi'ni takip edin
Cedit sakinler, bu kez CİMER’e başvurdu: “Bize verilen sözler tutulmadı”

Cedit Mahallesi Kentsel Dönüşümü sonrası hak sahiplerinin kalacağı daireleri belirleyen kura geçtiğimiz hafta sonu çekildi. Projede hak sahipleri, yaşadıkları sorunları dile getirmek için bu kez CİMER’e başvurdu. Hak sahipleri, verilen sözlerin tutulmadığı belirtti.

“ZEMİN KAT ÇIKMAYACAK SÖZÜ VERİLDİ”

CİMER’e yapılan başvuru şöyle; “Cedit Mahallesi kentsel dönüşüm sürecinde uzun süredir yaşanan gecikmelerin ardından yapılan konut belirleme kuraları ile ilgili ciddi mağduriyetler yaşamaktayız. Kura çekimleri öncesinde yapılan görüşmelerde, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yetkililerinden Sayın Gökmen Bey tarafından tarafımıza “kesinlikle kuralarda zemin kat çıkmayacak, zemin katları biz belediye olarak ayırdık” şeklinde bilgi verilmiştir. Ayrıca kentsel dönüşüm sürecinde görev yapan Emre Bey tarafından da zemin katların hak sahiplerine çıkmayacağı yönünde aynı şekilde ifadeler kullanılmış ve vatandaşlara bu konuda güven verilmiştir. Ancak yapılan kura çekimleri sonucunda birçok hak sahibine zemin kat daireler çıkmıştır. Vatandaşlar olarak bu durumu sormak ve açıklama almak amacıyla görüşmeye gittiğimizde ise daha önce söylenen ifadelerin aksine “biz böyle bir şey demedik” şeklinde cevaplar verilmiş, vatandaşların mağduriyeti giderilmemiştir.

“HAK SAHİPLERİ OLARAK İVEDİKLE BİR ÇÖZÜM BEKLİYORUZ”

Bu durum Cedit Mahallesi sakinlerinde büyük bir güven kaybına neden olmuştur. Vatandaşlar olarak yıllardır evlerimizin teslim edilmesini beklerken, kura sürecinde de adaletsizlik yaşandığını düşünmekteyiz. Ayrıca kot farkı bulunan binalarda ayrı bir mağduriyet bulunmaktadır. Giriş seviyesi 5. kat olan binalarda, girişin çok altında kalan zemin kat daireler bazı hak sahiplerine verilmiştir. Bu dairelerin kullanım, ulaşım, güvenlik ve yaşam şartları açısından diğer dairelerle aynı olmadığı açıkça ortadadır. Buna rağmen bu daireler için hak sahiplerinden şerefiye bedeli talep edilmesi vatandaşlarımız açısından büyük bir mağduriyet oluşturmaktadır. Özellikle deprem, yangın ve acil tahliye durumlarında kot farkı bulunan binalar için yangın merdiveni şeklinde çıkış yapılması zaruridir. Hak sahipleri olarak ivedikle bir çözüm bekliyoruz. Maliyetin önümüze engel olarak sunulmasını kabul etmiyoruz. Maliyetleri kotlu bina hak sahipleri olarak kabul ediyor ve önümüze teknik sebeplerle gelinmesini istemiyoruz.

“ŞEREFİYE BEDELİ YENİDEN BELİRLENSİN”

Bu sebeplerle;

1. Cedit Mahallesi kentsel dönüşüm kura sürecinin şeffaf ve tarafsız şekilde incelenmesini,

2. Zemin katların dağıtımı konusunda yaşanan mağduriyetlerin araştırılmasını,

3. Kot farkı nedeniyle giriş seviyesinin çok altında kalan dairelerin yeniden değerlendirilmesini,

4. Vatandaşlara verilen sözlerin ve yapılan açıklamaların dikkate alınmasını,

5. Şerefiye bedeli uygulamasının yaşanan mağduriyetler göz önünde bulundurularak tekrar değerlendirilmesini, zemin katların şerefiyeden muaf tutulmasını, ön görülen şerefiye bedellerinin bize söylenen tutarların yaklaşık üç katı olarak önümüze geldiğini, bu projenin sosyal konut değil yerinde dönüşüm olduğunu hatırlatarak bu şerefiye bedellerinin kabul edilemez olduğunu siz sayın yetkililerin gereğini yapmasını,

6. Hak sahipleri olarak mağduriyetlerimizin giderilmesi için gerekli işlemlerin yapılmasını, Saygılarımızla arz ve talep ederiz.”

Kaynak: HABER MERKEZİ