Küresel varlıklı topluluk

Orta gelir tuzağı ve kaybolan orta sınıf için mal ve hizmet üretmek artık önerilen bir şey değil, bulunduğumuz ekonomik koşullar itibariyle. Keşke böyle olmasaydı ama böyle.

Peki daha varlıklı topluluklar için bir hizmet ya da iş yapıyor olmak için onlarla ilgili neler biliyoruz. Team One adlı araştırma grubunun yaklaşık 14 yıllık bir çalışma raporu yayınlandı geçtiğimiz günlerde. Küresel Varlıklı Topluluk için de bir şeyler değişmiş. Hayat sadece mal ve para biriktirmek değil yani. Peki ne istiyorlar?

Küresel Varlıklı Topluluk, dönüşümün ve deneyimlerin maddi mülkiyetten daha fazla değer sunduğuna inanıyor; para, nihai amaç değil, büyüme için bir araç artık onlar için.

Bu grupta statü artık bilgili ve saygın olmakla (%88) kazanılıyor ve sürekli öğrenme nihai lüks olarak görülüyor (%95).

Gelecek Odaklı Düşünce Yapısı ile ekonomik belirsizlik sırasında bile, bu topluluk sadece tüketim alışkanlıklarını değiştirmiyor; duygusal tatmini, büyümeyi ve anlamlı başarıları önceliklendiren yeni bir değer sisteminin temelini atıyorlar. Çünkü bunu yapma lüksleri var ve yapabiliyorlar.

Yüksek Net Varlıklı Bireyler bir zamanlar finansal hedefleriyle tanımlanıyordu. Günümüzün varlıklıları bu klişeyi bir kenara bırakıp yeni bir hedefi benimsiyor: Yüksek Yaşam Değeri.

%90'ı duygusal tatmin, anlamlı ilişkiler ve yükselten bağlantılar arıyor.

%95'i hayatın birçok alanında keşfetmeye ve öğrenmeye tutkulu.

Topluluğun %93'ü akranlarının hayatları üzerinde olumlu etkiler yaratmaktan keyif alıyor.

Yüksek Yaşam Değeri, değerin harcamalar yerine dönüştürücü deneyimlerle hesaplandığı paralel bir ekonomi bu araştırmaya göre. Daha anlamlı bir yaşam sürmek istiyorlar. Bu biraz iyi bir haber.

Dönüştürücü deneyimler arayan bir kitle artık karşımızdaki. Dünyadan öğrenirken, kendini dünyaya karşı daha değerli kılmak istiyor. Günümüzün varlıklıları, dünyadan almak yerine ona değer katmaya odaklanıyor. %75'i hayatın dönüm noktalarını büyüme ve keşif yoluyla tanımlıyor. Değer Zihniyeti, tüketimi sadece değer çekmekten değer katmaya dönüştürüyor.

Yeni kuşak küresel varlıklı sınıf , çok iyi kazanırken, hayatı pas geçmek istemiyor ve kendini dönüştürücü deneyimlerle ödüllendirdiğinde ancak başarılı olmuş sayıyor.

"Neye sahibim?" sorusu "Neye dönüşüyorum?" sorusuna yerini bırakıyor.

Yeni kültürleri keşfetmek istiyorlar.

Lüks artık bir değişim ve dönüşüm yaratmak zorunda.

Sürdürülebilirlik yatırımlarını büyüme katkısı yüksek buluyorlar.

%70'si ÇEVREYE DUYARLI şirketlerin hizmet ve ürünlerini tercih ediyorlar.

Tüm bu kavramlar sadece şıklık ve trend olsun diye değil, işinize değer katmak için de ne kadar önemli, bir kez daha görüyoruz bu rapor sayesinde. Özellikle lüks tüketim ürünleri ve hizmet sunuyorsanız team One'ın bu çalışmasını biraz daha dikkatle okumanızı öneririm.

Ekonomi küresel varlıklı topluluk tüketim alışkanlıkları