Dünyanın marka değeri

Reklam marka değeri için en önemli yatırım kalemlerinden biridir. Her şeyi doğru yaptığınız bir senaryoda, reklam da en doğru mesajı, en doğru insanlara iletecektir.

Trendler, mecralar değişebilir ama, asıl görev değişmez. Markanızı marka haline getirenlere, potansiyel müşterinize veya tüketicilere ulaştırmanız gerekir.

"Tüketici aptal değildir, eşinizdir.” David Ogilvy

Marka olmak neden önemlidir başlığının altına, dünyanın “Marka Değeri” en yüksek logolarını almak istedim bu pazar. Rakamlar üzerine biraz düşünelim. Sonra marka ve reklam üzerine zaten düşünmek isteyeceksiniz.

Ülkeler ve Ülkemiz

​Fransa’nın en ünlü 5 markasının marka değerleri, 2024 itibarıyla şu şekilde: LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) 83 milyar dolar, Chanel 19 milyar dolar, Hermès 13 milyar dolar, L’Oréal 50 milyar dolar ve Dior 10 milyar dolar.

İtalya’nın en ünlü 5 markasının marka değerleri şu şekilde: Gucci 18 milyar dolar, Prada 9 milyar dolar, Ferrari 7 milyar dolar, Lamborghini 5 milyar dolar ve Barilla 3 milyar dolar.

​İngiltere’nin en ünlü 5 markasının marka değerleri: Shell 47 milyar dolar, HSBC 24 milyar dolar, Vodafone 22 milyar dolar, BP 19 milyar dolar ve Tesco 10 milyar dolar.

​Çin’in en büyük markaları ve piyasa değerleri ise şöyle: Tencent 214 milyar dolar, Alibaba 153 milyar dolar, ICBC 71 milyar dolar, China Construction Bank 62 milyar dolar ve Agricultural Bank of China 59 milyar dolar.

Rusya’nın en büyük markaları dersek peki? Gazprom 37 milyar dolar, Sberbank 16 milyar dolar, Lukoil 11 milyar dolar, Rosneft 7 milyar dolar ve Magnit 6 milyar dolar.

​Japonya'nın en büyük markalarının marka değerleri: Toyota 59 milyar dolar, NTT Group 53 milyar dolar, Mitsubishi Group 45 milyar dolar, Honda 31 milyar dolar ve Sony 29 milyar dolar.

​Almanya’nın en büyük 5 markasının marka değerleri de şu şekilde: Volkswagen 62 milyar dolar, Mercedes-Benz 58 milyar dolar, Deutsche Telekom 55 milyar dolar, BMW 46 milyar dolar ve Siemens 39 milyar dolar.

İsviçre’nin en büyük 5 markasının marka değerleri nedir peki? Nestlé 24 milyar dolar, Roche 22 milyar dolar, Novartis 19 milyar dolar, UBS Group 18 milyar dolar ve Zurich Insurance Group 14 milyar dolar.

Peki ülkemiz?

Türkiye’nin en büyük 5 markasının marka değerleri: Türk Hava Yolları 2 milyar 266 milyon dolar, Arçelik 1 milyar 645 milyon dolar, İş Bankası 1 milyar 240 milyon dolar, Vestel 928 milyon dolar ve Ford Otosan 905 milyon dolar.

Gelelim Amerika’ya.

​İşte Amerika’nın en büyük 5 markasının marka değerleri: Apple 880 milyar dolar, Microsoft 750 milyar dolar, Amazon 705 milyar dolar, Google 578 milyar dolar ve Visa 240 milyar dolar.

Ölçek...

Dünyanın en büyük 5 markası hangileri dersek, cevap hazır yani.

Dünyanın en büyük 5 markası ve marka değerleri, Amerika’nın en büyük 5’i.

Apple 880 milyar dolar,

Microsoft 750 milyar dolar,

Amazon 705 milyar dolar,

Google 578 milyar dolar ve

Visa 240 milyar dolar.

Bu listeyi ve dünyanın markalarını düşünmeliyiz.

Hiç durmadan çalışan bir eleman gibidir marka. Ve unutmayın;

“Reklam vermeyi durdurursanız, bu tıpkı saati durdurmaya benzer”

Henry Ford