PROFESYONEL YAŞAM LİSTESİ: Zaman Yönetimi İçin En iyi Uygulamalar

Kişisel ve profesyonel yaşamın daha verimli hale gelmesi için başvurulan zaman yönetimi bireylerin araştırmalarına girdi. Çalışanlara yardımcı olabilecek en önemli beceri kaynakları uygulamalarla desteklenmeye başladı. Peki, en etkili uygulama hangisi? İşte zaman yönetimi uygulamaları..

PROFESYONEL YAŞAM LİSTESİ: Zaman Yönetimi İçin En iyi Uygulamalar
En kullanışlı zaman yönetimi uygulamaları hangileri?

Kişisel ve profesyonel hedeflere ulaşılabilirliği kolaylaştıran zaman yönetimi binlerce bireyin gündem maddesi oldu. Hem kişisel hem de iş hayatını düzene sokmak için hangi maddeyi ne zaman tamamlaması gerektiğini sorgulayan bireyler zaman yönelimini çeşitli uygulamalarla standardize etmeye başladı. Peki, en etkili uygulama hangisi? İşte en aktif ve işe yarar zaman yönetimi uygulamaları..

PROFESYONEL YAŞAM LİSTESİ: Zaman Yönetimi İçin En iyi Uygulamalar - Resim : 1

ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN EN İYİ UYGULAMALAR

- Hedef Belirleyin: Hedeflerinizi belirlerken SMART yani belirli ve ölçülebilir oluşuna dikkat edin.

- Kısa ve Uzun Vadeli Hedefler: Kısa vadeli hedeflerinizi günlük veya haftalık olacak şekilde, uzun vadeli hedeflerinizi ise aylık veya yıllık bazda belirlemeye çalışın.

- Eisenhower Matrisi: Görevlerinizi dört kategoriye ayırarak hangi görevlerin acil ve önemli olduğunu belirlerseniz zaman yönetimi konusunda en büyük adımı atmış olacaksınız.

- Acil ve Önemli: Hemen yapılması gereken işleri kategorilendiriyor.

- Önemli Ama Acil Değil: Planlama ve ilerleme gerektiren işleri kapsıyor.

- Acil Ama Önemli Değil: Başkaları tarafından yapılması gereken işler olarak kategoriye giriyor.

- Ne Acil Ne de Önemli: Dikkate almanız gerekmeyen işleri kapsıyor.

- Pareto İlkesi (80/20 Kuralı): Yapmanız gereken işlerin yüzde 20’si sonuçların yüzde 80'ini yaratıyor. Bu yüzden en önemli yüzde 20'lik kesimi önceliklendirmeniz gerekiyor.

PROFESYONEL YAŞAM LİSTESİ: Zaman Yönetimi İçin En iyi Uygulamalar - Resim : 2

- Zaman Bloklama Tekniği: Gününüzü belirli bloklara ayırarak her blokta yalnızca bir görevle ilgilenirseniz bu sayede daha odaklı halde çalışabilirsiniz.

- Dikkat Dağıtıcıları Engelleme: Telefon ve sosyal medya gibi dikkat dağıtıcıları belirli saatlerde sınırlamanız zaman yönetimini kolaylaştıracak.

- Pomodoro Tekniği: 25 dakika boyunca kesintisiz çalışıp daha sonra 5 dakika ara verme tekniğidir. Bu döngü 4 kez tekrar edilirse ara vereceğiniz süre daha uzun olacak.

- Multitasking’i Azaltın: Aynı anda birden fazla işi yapmaya çalışmak verimliliğinizi düşüreceği için öncelik sırasına göre işleri tamamlamaya çalışın. Bir işi tam anlamıyla bitirdikten sonra diğer işe geçiş yapın.

- Günlük To-Do Listesi: Günün başında yapılacaklar listesi oluşturduğunuz durumda listeyi sürekli gözden geçirin ve öncelikli görevleri tamamlayın.

Muhabir: Müjde Melek Şahin
Zaman Yönetimi Uygulama Zaman yönetimi uygulaması