Kamu kurumlarında yaz dönemi kıyafet uygulaması 15 Mayıs günü itibariyle başlıyor. Uygulama kapsamında erkek memurların kravat takma ve ceket giyme zorunluluğu da son buluyor. Konu ile ilgili Kocaeli Valiliği'nde yapılan açıklamada, “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmeliğin 11. Maddesi uyarınca 15.05.2026-15.09.2026 tarihleri arasında yaz dönemi kılık-kıyafet uygulamasına geçilecektir. Bazı kamu kurum ve kuruluş personeli için özel kanun, tüzük ve talimatla tespit edilmiş olan yaz kıyafeti uygulamasına ilişkin esaslar saklıdır” denildi.