Vedat Küçük: Ben her zaman bir sendikacı olarak iddia koymayı önemsedim!

Genel İş Kocaeli Şube Başkanı Vedat Küçük “Ben her zaman bir sendikacı olarak iddia koymayı önemsedim. Kimsenin de arkasından konuşmadım. İddiam eğer Kocaeli Büyükşehir ve ilçelerde örgütlü olsaydık; ilçelerden aldığımızın yüzde 30 fazlasını alacağımızdır. İddialı olmanın nesi kötü?” dedi.

Tıklayın, Nokta Gazetesi'ni takip edin
Vedat Küçük: Ben her zaman bir sendikacı olarak iddia koymayı önemsedim!
Vedat Küçük: Ben her zaman bir sendikacı olarak iddia koymayı önemsedim!

Genel İş Kocaeli Şube Başkanı Vedat Küçük, İzmit Belediyesi’nde imzalanan toplu iş sözleşmesi töreninde Hizmet İş Sendikası Kocaeli Şubesi’nin örgütlü olduğu Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ndeki sözleşmeye atıfla, “Aldığımızın üzerine, Büyükşehir'de örgütlü olsam bu iddiayı yineliyorum yüzde 30 altına imza atarsam namerdim.” demiş ve Hizmet İş Sendikası’nı eleştirmişti.

“TAM ANLAMIYLA SAMİMİYETSİZLİKTİR”

Gazetemize konuşan Muharrem Subaşı, “Belediye başkanı ne derse “evet” diyen, verilen zam oranlarını sorgulamadan kabul edenlerin; bugün çıkıp “Büyükşehir’de olsak şunu alırdık” şeklinde açıklamalar yapması ise tam anlamıyla samimiyetsizliktir.” demiş ve Vedat Küçük’ün açıklamalarını eleştirmişti.

“İDDİALI OLMANIN NESİ KÖTÜ?”

Nokta Gazetesi’ne konuşan ve Muharrem Subaşı’na yanıt veren Vedat Küçük İzmit Belediyesi işçileri için düzenlenen toplu iş sözleşmesi törenindeki konuşmasında bir sendikacı olarak iddia koymak anlamına geldiğini ve hiçbir sendikanın kurumsal yapısıyla sorunu olmadığını dile getirdi. Küçük, “Ben her zaman bir sendikacı olarak iddia koymayı önemsedim. Kimsenin de arkasından konuşmadım. İddiam eğer Kocaeli Büyükşehir ve ilçelerde örgütlü olsaydık; ilçelerden aldığımızın yüzde 30 fazlasını alacağımızdır. İddialı olmanın nesi kötü? Hizmet İş Sendikası da dahil olmak üzere hiçbir sendikanın kurumsal yapısıyla sorunumuz yok fakat alınan oranlar büyükşehir için yetersiz.” dedi.

“ALABİLECEĞİ PAYDAN ÇOK UZAK BİR KONU”

Açıklamasına büyükşehirde imzalanan sözleşmenin bütçe karşılığındaki oranını hatırlatarak devam eden Küçük, “Şu an için işçiler büyükşehir belediyesi bütçesinden yüzde 22 pay alıyor, yüzde 40’lık alabileceği paydan çok uzak bir oran bu.” ifadelerini kullandı.

“BİZE HİKÂYE ANLATMASINLAR”

Büyükşehir Belediyesi ve İzmit Belediyesi’nin yıllık ikramiye günlerini kıyaslayan Küçük, “Üstelik siz bizim ulaştığımız yıllık ikramiye gününe daha ulaşamadınız ancak seneye ulaşabileceksiniz. Sendikalı işçiler işveren ikramiyesi alır. Biz 2025’te onu 30-30 olmak üzere 60 güne çıkardık. Büyükşehirde ise 10-10-10-10 olmak üzere 40 gündü. Biz de bir de yövmiye üzerinden alınan izin harçlığı var. Hepsini topladığımızda ikramiye gün sayımız önce 72, sonra 74 ve en son 76 olarak artacak. Ama onlar bu yıl için ancak 25-25 olmak üzere 50 gün alabildiler ve ancak 2027’de 60’a ulaşacaklar. Sen Büyükşehir’de zam oranında aşağıda kalmışsın, ikramiye de altta kalmışsın… Hesap ortada. Bize hikâye anlatmasınlar.” diyerek açıklamasını sonlandırdı.

Muhabir: Emirhan Akman
Vedat Küçük İzmit Belediyesi