Süleyman Akyüz SGK Başkanı’nı eleştirdi: Bunu bile çok gören bir anlayışla yönetiliyoruz!

Süleyman Akyüz Nokta TV’de katıldığı “Peki ya sonra?” programında emeklilik sistemini eleştirdi. Akyüz, “Şimdi adam 20 yaşında adam işe giriyorsa 65 ve 68’e kadar gidiyor emeklilik. Dolayısıyla 40 sene, 45 sene prim ödeyen adam da müsaade edin 20 sene emeklilik alsın bir zahmet” dedi.

Tıklayın, Nokta Gazetesi'ni takip edin
Süleyman Akyüz SGK Başkanı’nı eleştirdi: Bunu bile çok gören bir anlayışla yönetiliyoruz!

Nokta TV ekranlarında yayınlanan, Nokta Gazetesi Haber Müdürü Emirhan Akman’ın sunduğu “Peki ya sonra?” programına konuk olan Petrol İş Sendikası Genel Başkanı Süleyman Akyüz gündemdeki meselelere dair önemli açıklamalarda bulundu. Akyüz, SGK Başkanı Raci Kaya’nın emeklilik maaşlarının sebebine dair yaptığı açıklamayı da eleştirdi. Kaya, “Eskiden 50 yaşında ölüyorduk, bugün emekli 78 yaşına kadar maaş alıyor” demişti.

“MÜSADE EDİN 20 SENE EMEKLİLİK ALSIN BİR ZAHMET!”

“Peki ya sonra?” programında konuşan Süleyman Akyüz, “Kıdem tazminatının 2001 yılına göre kıyasladığınızda çok büyük fark var. O günkü paranın yüzde 33’üne kadar gerilemiş durumda. Şimdi bu özelleştirme meselesinde; sağlığı özelleştirdik karşılığı belli bedeli belli, eğitimi özelleştirdik durum ortada. Emekliliği de özelleştirdiğimizde geçenlerde sağ olsun bakanın biri, “İnsanlar fazla yaşıyor artık fazla maaş alıyorlar” gibi bir söylemde bulundu. Bunu bile insanlara çok gören bir anlayışla yönetiliyoruz. Ama kimse şunu söylemiyor, evet 60-65 yaşına kadar yaşıyordu bakanın bahsettiği kişi 40-45 yaşında emekli oluyordu insanlar. 20-25’te işe başlayıp 45’inde emekli oluyordu. Şimdi adam 20 yaşında adam işe giriyorsa 65 ve 68’e kadar gidiyor emeklilik. Dolayısıyla 40 sene, 45 sene prim ödeyen adam da müsaade edin 20 sene emeklilik alsın bir zahmet” açıklamasında bulundu.

Muhabir: Emirhan Akman
Süleyman Akyüz Petrol İş Sendikası