Özay Bektaş: İşçilerimizin insanca yaşaması için yeterli zammı vermeleri gerekiyor

P&G fabrikasında grevin 8’inci gününe girildi. Gazetemize konuşan Lastik İş Gebze Şube Başkanı Özay Bektaş, “Greve çıkardığı işçi kendi işçisi; grev bittiğinde yine bu işçi onlara kâr ettirecek. O nedenle işçilerimizin insanca yaşaması için yeterli zammı vermeleri gerekiyor” dedi.

Tıklayın, Nokta Gazetesi'ni takip edin
Özay Bektaş: İşçilerimizin insanca yaşaması için yeterli zammı vermeleri gerekiyor

Lastik İş Sendikası Gebze Şubesi’nin örgütlü olduğu Procter & Gamble (P&G) işvereni arasında 5 ayı geçen toplu iş sözleşmesi görüşmeleri olumsuz sonuçlandı. 85 işçi 12 Mayıs tarihinde greve çıktı.

SENDİKA NE TALEP ETTİ?

Sendika ilk altı ay yüzde 12, ikinci, üçüncü ve dördüncü aylarda ise enflasyon oranında zam talep etmişti. İşveren ise bunu reddedip ilk 6 ay için yüzde 5 teklif etti. Diğer aylar ise enflasyonun yüzde 40’ını teklif edince grev kaçınılmaz oldu.

“İŞVEREN AÇIKÇA BİZİ GREVE ZORLADI”

Grevin 8’inci gününde gazetemize konuşan Lastik İş Gebze Şube Başkanı Özay Bektaş, “Biz Lastik İş Sendikası olarak biz her zaman yapıcı olduk. Greve çıkmak ilk amacımız değildi. Son saate kadar masada kaldık fakat Türkiye şartlarında TÜİK'e güvenmemize rağmen enflasyon sınırında bitirebilirdik lakin işveren açıkça bizi greve zorladı. Greve çıkardığı işçi kendi işçisi; grev bittiğinde yine bu işçi onlara kâr ettirecek. O nedenle işçilerimizin insanca yaşaması için yeterli zammı vermeleri gerekiyor. Bize 2026 Ocak itibariyle ilk 6 ay için yüzde 5 kalan 6 aylık periyotta ise enflasyonun yüzde 40’ını teklif ettiler. Bu bizim için kabul edilemezdir.” açıklamalarında bulundu.

Muhabir: Emirhan Akman