Muharrem Subaşı’dan Vedat Küçük’e: Tam anlamıyla samimiyetsizlik!
Hizmet İş Sendikası Kocaeli Şube Başkanı Muharrem Subaşı, “Belediye başkanı ne derse “evet” diyen, verilen zam oranlarını sorgulamadan kabul edenlerin; bugün çıkıp “Büyükşehir’de olsak şunu alırdık” şeklinde açıklamalar yapması ise tam anlamıyla samimiyetsizliktir.” dedi.
Genel İş Kocaeli Şube Başkanı Vedat Küçük, İzmit Belediyesi’nde imzalanan toplu iş sözleşmesi töreninde Hizmet İş Sendikası Kocaeli Şubesi’nin örgütlü olduğu Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ndeki sözleşmeye atıfla, “Aldığımızın üzerine, Büyükşehir'de örgütlü olsam bu iddiayı yineliyorum yüzde 30 altına imza atarsam namerdim.” demiş ve Hizmet İş Sendikası’nı eleştirmişti.
“SENDİKACILIĞIN TEMEL GÖREVİ SAĞA SOLA LAF YETİŞTİRMEK DEĞİL”
Hizmet İş Sendikası Kocaeli Şube Başkanı Muharrem Subaşı Küçük’e cevap verdi. Sendikacının genel görevinin sağa sola laf yetiştirmek ve siyaseten birilerine yaranmak olmadığı ifade eden Subaşı, “Genel İş Kocaeli Şube Başkanı Vedat Küçük’ün toplu iş sözleşmesi töreninde yaptığı açıklamalar ve sergilediği üslupla kendi karakterini ortaya koyarken, emeğe ve emekçiye yaklaşımını açıkça ortaya koymuştur. Sendikacılığın temel görevi; sağa sola laf yetiştirmek, siyaseten birilerine yaranmak veya siyaset yapmak değil, doğruları söylemek, temsil ettiği üyelerinin hakkını, hukukunu ve emeğini savunmaktır.
“PROMOSYON RAKAMLARI GERÇEKLERLE UYUŞMUYOR”
Bugün İzmit Belediyesi emekçileri geçim sıkıntısı çekerken, imzalanan toplu iş sözleşmesindeki maddeler uygulanmazken ve sendika başkanının onayıyla iş güvencesi yok edilirken; promosyon paraları konusunda basına açıklanan rakamlarla gerçekler uyuşmuyorsa, işçi toplu iş sözleşmesi döneminde yalnızca “Cemal’ini görmekle” yetiniyorsa, kimse çıkıp törenlerde “boşuna sendikacılık yapmıyorum” pozlarıyla algı oluşturmamalıdır. Emekçinin beklentisi; kalabalıklarda atılan kuru sloganlar, kürsülerde cilalanan kof nutuklar değil çalışanların yanında durmak, emekçinin hakkını savunmak ve işçinin sesi olmaktır.” dedi.
“İŞÇİYE 85 BİN TL DEYİP 75 BİNE İMZA ATINCA ORTADAN KAYBOLANLAR…”
İzmit Belediyesi’nde ödenen promosyon miktarını eleştiren Subaşı, “Ancak bugün görüyoruz ki işçinin sesi olması gereken bazı sendika yöneticileri, belediye yönetimlerinin sözcüsü gibi hareket etmekte; siyasi partilerde yer edinme ve parti meclislerine girme yarışına girmektedir. Emekçinin iradesini savunmak yerine, birilerinden aldıkları talimatlar doğrultusunda hareket etmeyi tercih etmektedirler. Özellikle banka promosyonları konusunda çalışanlara verilen sözlerin eksik uygulanması, emekçiler arasında ciddi bir rahatsızlık oluşturmuştur. “Ben büyükşehirde olsam yüzde 30 almazsam namerdim” diye ahkâm kesenler… İşçiye “85 bin TL promosyon hayırlı olsun” deyip sonra 75 bine imza atınca ortadan kaybolanlar, işçinin gözünde de gönlünde de namert olarak kalmaya devam edecektir.” cümlelerini kullandı.
“TAM ANLAMIYLA SAMİMİYETSİZLİK”
Küçük’ün açıklamasını samimiyetsiz bulan Subaşı, “Belediye başkanı ne derse “evet” diyen, verilen zam oranlarını sorgulamadan kabul edenlerin; bugün çıkıp “Büyükşehir’de olsak şunu alırdık” şeklinde açıklamalar yapması ise tam anlamıyla samimiyetsizliktir. İzmit Belediyesi İşçinin hakkını savunmak yerine günü kurtarmaya yönelik söylemler üretmek, emekçinin yaşadığı gerçekleri değiştirmemektedir.” dedi. Sendikacılığın kişisel kariyer planı olmadığını ve Hizmet İş’in her zaman alın terinin güvencesi olduğunu hatırlatan Subaşı sözlerini şu sözlerle bitirdi, “Sendikacılık; makamların, siyasi hesapların ya da kişisel kariyer planlarının değil, emekçinin hakkını ve onurunu savunma makamıdır. İzmit İşçisi artık laf değil, samimi ve kararlı bir mücadele görmek istemektedir. “Hizmet-İş Sendikası, dün olduğu gibi bugün de işçinin, emeğin ve alın terinin güvencesi olmaya devam edecektir. Bu güvence; kriz zamanlarında gözlerin çevrildiği bir istikamet, ayrışma ve hizipleşme dönemlerinde hakikati savunan bir duruş, fitne ve karmaşa zamanlarında ise çalışma hayatına sağduyu ve berraklık kazandıran bir irade olarak varlığını sürdürecektir.”
Vedat Küçük'ten Büyükşehir sözleşmesine gönderme! "Büyükşehir'de örgütlü olsam yüzde 30 altına imza atarsam namerdim"Gündem