Lastik İş'te ilk toplantı başladı! Alaaddin Sarı: Önemli olan masada bitirmek
Yaklaşık 5 bin işçiyi ilgilendiren Lastik İş Sendikası Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinde ilk toplantı başladı.
Lastik sektöründe binlerce çalışanın merakla beklediği Toplu İş Sözleşmesi (TİS) görüşmeleri için geri sayım sona erdi. Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı, Brisa, Pirelli, Prometeon ve Goodyear fabrikalarında çalışan yaklaşık 5 bin işçiyi kapsayan yeni dönem sözleşmesi için işveren temsilcileriyle butik ilk kez bir araya geldi. Sabah saatlerinde Tryp by Wyndham Otel’de gerçekleştirilen görüşmede ilk olarak Brisa, Pirelli, Prometeon temsilcileri ile masaya oturuldu. Goodyear temsilcileri ile de aynı gün saat 14.00'da görüşme yapılması bekleniyor. Görüşmede daha önce sendika Genel Başkanı Alaaddin Sarı tarafından duyurulan zam oranları ile sosyal hak iyileştirmelerini içeren taslak üzerinde pazarlıklar gerçekleşti.

"SORUN VE PROBLEMLERİ BİLİYORUZ"
Lastik İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı toplantı öncesi yaptığı açıklamada, "Daha önce kamu sözleşmeleri, metal sözleşmeleri ve akabinde de lastik sözleşmeleri Türkiye açısından çok önemli ve takip edilen sözleşmeler. Bugün de aynı şekilde sözleşme görüşmelerine başlıyoruz. Lastik işverenleri ile ilk oturacağımız bir sözleşme olacak. Hem dünyamızda hem ülkemizde var olan sorun ve problemleri biliyoruz; çok sıkıntılı bir sürecin içerisinden geçiyoruz. Bu süreç pandemi dönemiyle başladı ve pandemi dönemiyle başlayan o sürecin tedarik zincirlerinin bozulması neticesinde dünyada, Türkiye'de de bunu yansımaları şu anda derin olarak hissediliyor.

"TASLAĞI İŞVERENE VERECEĞİZ"
Bu dönemde hem ihracat yapan şirketler açısından genel manada sorun ve problemler olduğunu biliyoruz. Dolayısıyla lastiklerde ihracat yapan şirketlerin içerisinde olduğunu da biliyoruz. Bu bağlamda biz ekiplerimizle, işçi arkadaşlarımızla genel olarak süreci, değerlendirmeyi yaptık. O değerlendirme neticesinde biliyorsunuz ki föy çalışmalarımız oldu. Föy çalışmalarından sonra da arkadaşlarımızdan aldığımız değerlendirme neticesinde bir lansman tanıtımıyla lastik fabrikalarındaki hem destek işçileri hem de üretim işçilerinin talepleri noktasında bir lansman tanıtımını yaptık. Orada istenen ücretlerin ne olduğunu da ifade ettik. Hem orada dünyayı, lastikleri anlattık, ekonomiyi anlattık. Fabrikaların genel durumlarını anlattık. O föylerin neticesinde bugün o yapmış olduğumuz lansman tanıtımındaki taslağımızı işverenlere verdik.

"ZOR BİR SÖZLEŞME DÖNEMİ"
Kendileri de o taslak üzerine değerlendirme yapacaklar ve bugünkü genel görüşme bu noktada olacak. Onların da talepleri belki ne olacağını tam bilmiyorum ama büyük bir olasılıkla kendi fabrikalarının içerisindeki sorun ve problemlerini ifade edeceklerini tahmin ediyorum. Oradaki kendi sorunlarını ve problemlerini dile getireceklerini düşünüyorum. Bugün bu toplantıya Brisa, Prometeon, Pirelli olarak gelecekler. Zor bir toplu sözleşme dönemi. Öncekilerden daha zor bir toplu sözleşme dönemi ve müzakere dönemi olduğunu söyleyebiliriz. Biraz kıran kırana olacak. Biz bu süreç içerisinde kazan-kazan politikası çerçevesinde hareket edeceğimizi ifade ediyoruz. Burada aslolan çalışan arkadaşlarımızın işinin devam etmesi, mevcut haklarımızı korumaktır. Mevcut kazanılmış olan haklarımızı ne olursa olsun koruma noktasında genel politikamız bu noktada olacak. Mevcut haklarımızı koruma kavramı içerisinde söylediğim her biri bir rakamı temsil eden hadiselerdir. Ücreti söylemeden ifade ettiğimiz kavramlardır bunlar. Ücret saati dönemsel olarak enflasyon kayıplarıyla bağlantılı talep ettiğimiz genel değerlendirmeler olacaktır.

"PİYASANIN GERÇEKLERİ VAR"
Bizim en büyük sıkıntılarımızdan, problemlerimizden bir tanesi Türkiye'deki enflasyon oranları konusunda her bir kurumun farklı bir enflasyon oranı açıklıyor olmasından kaynaklı yaşanan enflasyon farkı. Bu gerçekler varken bir de piyasanın gerçekleri var. İşletmelerin genel durumları var. Çalışan arkadaşlarımızın genel durumları var. Bunların hepsini bir noktada müzakere yapmak suretiyle önümüzdeki süreçte toplu sözleşmemizi bitirmek istiyoruz. Önemli olan bu toplu sözleşmenin masada bitiyor olmasıdır" ifadelerini kullandı.