Lastik İş Kocaeli bayramlaştı... Mehmet Kurtuluş'tan işverene önemli çağrı

Lastik-İş Sendikası Kocaeli Şubesi’nin bayramlaşma programında konuşan Şube Başkanı Mehmet Kurtuluş, devam eden toplu iş sözleşmesi (TİS) süreçleri ve yeni örgütlenme çalışmaları hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Anlaşma sağlanamayan fabrikaların işverenlerine masaya oturma çağrısı yaptı.

Tıklayın, Nokta Gazetesi'ni takip edin
Lastik İş Kocaeli bayramlaştı... Mehmet Kurtuluş'tan işverene önemli çağrı

Lastik İş Sendikası tarafından her bayram yapılan geleneksel bayramlaşma programı Kocaeli Şube binasında yapıldı. Bayramlaşma programına sendika yöneticileri ve çok sayıda işçi katıldı. Şube Başkanı Kurtuluş önemli açıklamalarda bulundu. Ocak ayı itibarıyla fabrikalarda toplu iş sözleşmesi görüşmelerinin başladığını belirten Mehmet Kurtuluş, bir fabrikada sürecin başarıyla tamamlandığını ifade etti. Elde edilen kazanımlara değinen Kurtuluş, “Genel Başkanımızın büyük emeği, vizyonu, saha içerisindeki tecrübesi ve katkıları sayesinde emekçi arkadaşlarımız adına önemli kazanımlar elde edilen bir sözleşmeye imza atıldı” dedi.

Lastik İş Kocaeli bayramlaştı... Mehmet Kurtuluş'tan işverene önemli çağrı - Resim : 1

İŞVERENE ÇAĞRI

​Süreci devam eden fabrikalar için uzlaşı mesajı veren Kurtuluş, “Lastik-İş Kocaeli Şubesi olarak diğer fabrikalarımızın da bir an önce masaya gelerek, iş barışı çerçevesinde sözleşme süreçlerini tamamlaması gerektiğini düşünüyoruz. Buradan bir kez daha çağrıda bulunuyor, işverenleri masaya davet ediyoruz" dedi. Temmuz ayında yeni TİS görüşmelerinin başlayacağı fabrikalar olduğunu da sözlerine ekleyen Şube Başkanı, Kartepe Organize Sanayi Bölgesi’nde Hyundai’ye yan sanayi üretimi yapan fabrikada da örgütlü olduklarını hatırlatarak, “O fabrikanın da sözleşme süreci Temmuz ayında başlayacak. Genel Başkanımızın desteğiyle bu fabrikalarda da başarılı sonuçlar elde edeceğimize inanıyoruz.” şeklinde konuştu.

Lastik İş Kocaeli bayramlaştı... Mehmet Kurtuluş'tan işverene önemli çağrı - Resim : 2

​“ALIN TERİNİN KARŞILIĞINI ALMALARINI İSTİYORUZ”

​Yeni örgütlendikleri ve ikinci kez toplu iş sözleşmesi masasına oturacakları bir diğer fabrikada da olumlu bir sürece girildiğini kaydeden Kurtuluş, “Oradaki emekçi kardeşlerimizin alın terinin karşılığını alabilmesi adına süreci masada, müzakere yoluyla tamamlamak istiyoruz. Çalışan arkadaşlarımıza da şimdiden hayırlı olmasını diliyorum.” dedi.

Lastik İş Kocaeli bayramlaştı... Mehmet Kurtuluş'tan işverene önemli çağrı - Resim : 3

​"ZOR BİR DÖNEMDEN GEÇİYORUZ"

​Ekonomik ve endüstriyel anlamda yoğun bir dönemden geçtiklerini belirten Kurtuluş, ocak ayından bu yana yürütülen TİS ve üye kayıt çalışmalarına ilişkin, “Zor bir dönemden geçiyoruz. Tabiri caizse adeta ateş çemberinden geçtik. Hâlâ bazı fabrikalarımızda imza aşamasına gelmiş değiliz ancak temennimiz, o süreçlerin de en kısa sürede sonuçlanmasıdır" ifadelerini kullandı.

Lastik İş Kocaeli bayramlaştı... Mehmet Kurtuluş'tan işverene önemli çağrı - Resim : 4

Muhabir: Serhat Güneş
Lastik İş Sendikası Mehmet Kurtuluş Kurban Bayramı