Lastik-İş Goodyear ile 6. kez masaya oturdu
Lastik-İş Sendikası ile Goodyear arasındaki toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde kritik sürece girildi. Taraflar, müzakerelerin altıncı toplantısı için bugün bir araya gelirken, işverenin önceki oturumlarda sabit kalan zam teklifini revize edip etmeyeceği merakla bekleniyor.
Lastik-İş Sendikası ile Goodyear Türkiye temsilcileri, toplu iş sözleşmesi (TİS) görüşmeleri kapsamında bugün sendikaya ait Tryp by Wyndham otelde altıncı kez bir araya geldi. Binlerce işçiyi doğrudan ilgilendiren mali ve sosyal hakların ele alındığı toplantı, tarafların yoğun katılımıyla başladı.

SOSYAL HAKLARDA ARTIŞ, ÜCRETTE SESSİZLİK
Sürecin daha önceki oturumlarında işveren tarafı sosyal haklar için yüzde 22,5 oranında bir artış teklif etmişti. Ancak dördüncü toplantıda ilk altı aylık dönem için sunulan yüzde 10’luk ücret zammı teklifi, bir önceki buluşmada herhangi bir değişikliğe uğramamıştı. Bugünkü altıncı oturumda, işveren temsilcilerinin bu oranı yukarı çekip çekmeyeceği merak ediliyor.

GENİŞ KATILIM
Görüşmelere işçi tarafını temsilen Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı ve sendika temsilcileri katılırken; işveren tarafında Goodyear Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Ceren Özel, İzmit Fabrika İnsan Kaynakları Müdürü Aslı Beyler, Adapazarı Fabrika İnsan Kaynakları Müdürü Neşe Yılmaz ile Ücret ve Yan Hakları Müdürü Serkan Işık hazır bulundu. Ayrıca işveren sendikası KİPLAS (Türkiye Kimya, Petrol, Lastik ve Plastik Sanayii İşverenleri Sendikası) temsilcileri de masadaki yerini aldı.