Goodyear toplantısı bitti, Alaaddin Sarı: Sözleşmeyi Trump bitirmeyecek
Lastik-İş Sendikası ile Goodyear temsilcileri arasında gerçekleşen Toplu İş Sözleşmesi toplantısı sonrası açıklama yapan Lastik İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı, "Gelip de bu sözleşmeyi Trump bitirecek değil, biz bitireceğiz" ifadelerini kullandı.
Lastik-İş Sendikası ile Goodyear Türkiye temsilcileri, toplu iş sözleşmesi (TİS) görüşmeleri kapsamında bugün sendikaya ait Tryp by Wyndham otelde altıncı kez bir araya geldi. Binlerce işçiyi doğrudan ilgilendiren mali ve sosyal hakların ele alındığı toplantı, tarafların yoğun katılımıyla başladı.
SOSYAL HAKLARDA ARTIŞ, ÜCRETTE SESSİZLİK
Sürecin daha önceki oturumlarında işveren tarafı sosyal haklar için yüzde 22,5 oranında bir artış teklif etmişti. Ancak dördüncü toplantıda ilk altı aylık dönem için sunulan yüzde 10’luk ücret zammı teklifi, bir önceki buluşmada herhangi bir değişikliğe uğramamıştı. Bugünkü altıncı oturumda, işveren temsilcilerinin bu oranı yukarı çekip çekmeyeceği merak ediliyordu. Toplantı sona erdi.
"PARASAL KONULARDA ÇOK ŞEY VERMEDİLER"
Toplantı sonrası açıklamalarda bulunan Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı, "Lastik Sendikası olarak önemli bir dönemden, önemli bir süreçten geçiyoruz. Gerçekten bu toplu sözleşmeyi de inanılmaz derecede müzakere ve zorlayıcı bir toplu sözleşme olarak değerlendiriyoruz. Bugün de Adapazarı ve İzmit Goodyear fabrikalarının işverenleriyle görüştük. Görüşme neticesinde 6 tane madde geçtik. Yine parasal konularla alakalı çok fazla bir şey vermediler. Geçen görüşmede verdikleri birinci 6 ay yüzde 10 teklifi aynı şekilde duruyor. Sadece sosyal haklarda yüzde 26 oranında bir zam verdiler.
"FABRİKALARDA DEĞERLENDİRECEĞİZ"
Şu ana kadar 33 tane madde geçtik. Normalde bizim 60 maddemiz var. Bunun 25 tanesi parasal konularla alakalı. Genel itibariyle toplu sözleşme müzakerelerimiz gıdım gıdım da olsa yürüyüşü bu şekilde devam ediyor. 10 Nisan’dan sonra arabulucu sürecimiz başlıyor. Arabulucu süresi devreye girdikten sonra da yine fabrikalarımızın genel durumu, genel sözleşmenin seyri, arabulucunun 6 günlük süresi içerisinde ne olacağı konusunda değerlendireceğiz.
"TRUMP BİTİRECEK DEĞİL"
Zaman işliyor. Kendilerini de ifade ettiğimiz üzere biz oturduğumuzdan beri toplu sözleşmenin bir an önce bitiyor olmasından yana olduğumuzu ifade ettik. Dünyadaki gelişmeleri işaret ettik. Olabilecek hadiseleri tahmin ettik. Hürmüz Boğazı kapandığı için dünyadaki tedarik zincirlerinin bozulması, petrol varil fiyatlarının artması neticesinde çok büyük sıkıntılara girdikleri şeklinde söylemleri var. Biz de aynı şeyleri tekrar ettiklerini söyledik. Dünyadaki gelişmeler her ne kadar bizi etkiliyor, bir şekilde sorun olarak bize teşkil ediyor olabilir ama bu sözleşmeyi bir an önce bu masada bizim bitiriyor lazım. Gelip de bu sözleşmeyi Trump bitirecek değil, biz bitireceğiz. Öyle dedik" ifadelerini kullandı.