Goodyear işçisi yüzde 19’a ‘evet’ dedi... Alaaddin Sarı omuzlara alındı!
Lastik İş Sendikası ile Goodyear arasında süren toplu iş sözleşmesi görüşmeleri sona erdi. Toplantı sonrası Adapazarı Goodyear fabrikadına giden Lastik İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı, yüzde 19’luk zammı işçiye onaylattı.
Kocaeli’de yaklaşık 5 bin işçiyi ilgilendiren toplu iş sözleşmesi süreci kapsamında Lastik-İş Sendikası ile Goodyear, Brisa, Pirelli ve Prometeon arasında görüşmeler 10 Şubat'ta başladı. Taraflar arasında anlaşma sağlanamaması üzerine 14 Nisan'da arabuluculuk süreci devreye girdi. Goodyear için ilk arabulucu toplantısı 29 Nisan'da gerçekleştirildi.

ÜÇ FABRİKA TAMAM
Sürecin devamında 15 Mayıs'ta yapılan üçüncü arabulucu toplantısında Brisa, Pirelli ve Prometeon ile anlaşmaya varıldı. İmzalanan sözleşmeye göre üretim ve destek işçilerine ilk altı ay için yüzde 19 oranında zam yapıldı. Sonraki dönemlerde ise enflasyon ve ek refah payı içeren artışlar kabul edildi.

YÜZDE 12 TEKLİF ETMİŞTİ
Goodyear tarafında ise aynı uzlaşma sağlanamadı. Firma, 13 Mayıs'ta yapılan ikinci arabulucu toplantısında ilk altı ay için yüzde 12 ücret zammı, sosyal haklarda yüzde 40 artış ve 60 bin TL tutarında çek teklifinde bulundu. Lastik-İş Sendikası, bu teklifi yeterli bulmadı. Arabuluculuk sürecinin sona ermesiyle birlikte Goodyear için yasal grev süreci başlamış oldu.

SON TOPLANTI OLDU
İzmit fabrikasında üretimin yüzde 40 seviyesine düştüğü öğrenildi. Goodyear’ın İzmit ve Adapazarı fabrikalarında çalışan işçiler, sendikanın aldığı karar doğrultusunda çeşitli uyarı eylemleri gerçekleştiriyor. Goodyear ile kritik görüşme ise bugün sendikaya ait TRYP By Wyndham Otel'de gerçekleştirildi.
3 SAAT SÜRDÜ
Yaklaşık 3 saat süren toplantının ardından Lastik İş Sendikası ile Goodyear arasında anlaşma sağlandı. Sözleşmenin detaylarını henüz açıklamayan sendika, rakamları işçiye soracak. Adapazarı Goodyear fabrikasına gidecek Lastik İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı, İzmit Goodyear işçilerini de Adapazarı’na çağırdı.

MEŞALELERLE KARŞILANDI
Fabrika önünde işçiler Alaaddin Sarı’yı meşalelerle ve sloganlarla karşıladı. Teklifi işçilere soran Sarı, “Adapazarı fabrikadında gün geçtikçe çiçekler açıyor. Goodyear işçisinin bu iradesi olmasaydı bugün başka şeyleri konuşuyorduk. Bu iradenizden dolayı sizleri kutluyorum. Bu gurur sizin. Bu irade olmasaydı bu toplu sözleşme bitmezdi. Bu dönem zor bir dönem dedim. Ne kadar üstünü yakalayabilirsek geleceğiz dedik. Her oturuşumuzda masada bitirelim dedik. Bu sözleşmede 1 madde bile çok önemli. Kazanılmış haklarımızdan taviz vermeyiz dedik. Hayırlı uğurlu olsun. Goodyear işverenine de teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
4 FABRİKA EŞİTLENDİ
Sözleşmede ilk 6 ayda yüzde 19 zam kabul edildi. İkinci 6 ayda enflasyon oranında artış, üçüncü 6 ayda enflasyona ek yüzde 15 artı 2 puan, dördüncü 6 ayda ise enflasyon ve enflasyonun yüzde 15'i oranında artış uygulanacak. Sözleşmede Goodyear işçisi için imzalanan tüm maddeler diğer fabrikaların işçileri ile eşitlendi.