4'üncü kez masaya oturdular! Lastik işçisi artış bekliyor
Brisa, Pirelli ve Prometeon fabrikalarında çalışan yaklaşık 5 bin işçiyi yakından ilgilendiren toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde dördüncü oturum gerçekleştiriliyor.
Lastik-İş Sendikası ile sektörün devleri Brisa, Pirelli ve Prometeon arasındaki yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde süreç devam ediyor. Yaklaşık 5 bin işçinin gözü kulağı, bugün saat 14.00’te Tryp by Wyndham Otel’de başlayan dördüncü oturumdan gelecek haberlere çevrildi.

TARAFLAR MASADA TAM KADRO YER ALDI
Müzakerelerde işçi tarafını Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı başkanlığındaki heyet temsil ediyor. Sendika yönetiminden Alperen Şakacı, İhsan Malkoç, Salih Gür, Ziya Ünal ve Ali Öztürk’ün yanı sıra Kocaeli Şube Başkanı Mehmet Kurtuluş ve iş yeri temsilcileri toplantıda hazır bulundu. İşveren tarafında ise Brisa, Prometeon ve Pirelli’nin üst düzey insan kaynakları yöneticileri masadaki yerini aldı. Görüşmelere Brisa’dan Tuğba Gök Nam, Prometeon’dan Okan Vural ve Pirelli’den Francesca Ballabene gibi isimler liderlik ediyor.

ZAM TEKLİFİNDE ARTIŞ BEKLENTİSİ
Görüşmelerin bir önceki oturumunda işveren tarafı, üretim işçileri için daha önce sunduğu %5’lik zam teklifini %7’ye çıkarmıştı. Şu ana kadar yapılan görüşmeler neticesinde 21 idari madde üzerinde uzlaşma sağlanırken, bugünkü toplantının ana eksenini ücret artışı ve sosyal hak paketleri oluşturuyor.

İŞÇİNİN GÖZÜ REFAH ARTIŞINDA
Sektörün dev fabrikalarında çalışan binlerce işçi, enflasyon ve hayat pahalılığı karşısında alım güçlerini koruyacak bir teklif bekliyor. İdari maddelerdeki ilerleme olumlu bir hava yaratsa da ekonomik talepler üzerindeki pazarlığın çetin geçmesi öngörülüyor. Toplantı sonunda tarafların gelinen noktaya dair kamuoyuna açıklama yapması bekleniyor.
