Diyetisyen Ceyda Uluçay açıkladı: Ramazan'da diyet yaparken bunlara dikkat edin!
Diyetisyen Ceyda Uluçay, Nokta Gazetesi’ne verdiği özel röportajda Ramazan ayını sağlıklı bir yağ yakım sürecine dönüştürmenin şifrelerini paylaştı.
Ramazan ayı geldiğinde pek çok kişinin aklında aynı soru var: "Hem oruç tutup hem de diyetime nasıl sadık kalabilirim?" Uzun süreli açlık metabolizmayı yavaşlatırken, iftar sofralarındaki çeşitlilik kilo kontrolünü zorlaştırabiliyor. Diyetisyen Ceyda Uluçay, Ramazan’da formunu korumak ve hatta sağlıklı bir şekilde zayıflamak isteyenler için Nokta Gazetesi’ne çok özel tüyolar verdi.
"RAMAZAN BİR DETOKS FIRSATI"
Ceyda Uluçay, doğru planlama yapıldığında Ramazan ayının vücut için harika bir arınma dönemi olabileceğini belirtti: "Diyet yapan danışanlarımın en büyük korkusu kas kaybı yaşamak veya tartıda artı görmek. Oysa iftar ve sahur arasındaki süreci 'aralıklı oruç' mantığıyla yönetirsek, yağ yakımını hızlandırabiliriz. Buradaki kilit nokta; kıtlıktan çıkmışçasına değil, ihtiyacımız kadar tüketmektir."
DİYET YAPANLAR İÇİN ALTIN KURALLAR
Uluçay, Nokta Gazetesi okurları için diyet sürecini bozmadan uygulanabilecek 4 temel kuralı sıraladı:
Sahurda Protein Şart: "Ekmek ve hamur işine yüklenmek yerine yumurta, lor peyniri ve süt gibi kaliteli proteinler tüketin. Proteinler sindirimi uzun sürdüğü için kan şekerinizi dengeler ve kas kaybını önler."
İftarda 'Adım Adım' Yöntemi: "Hızlı yemek yediğinizde doyma sinyali gelene kadar ihtiyacınızdan fazla kalori alırsınız. İftarınızı su ve zeytinle açtıktan sonra bir kase çorba içip sofradan 10 dakika kalkın. Bu küçük mola, ana yemekte porsiyon kontrolü yapmanızı sağlar."
Karbonhidrat Tercihi: "Ramazan pidesi çok cazip, biliyorum. Ancak diyet yapıyorsanız avuç içi kadar pideyle yetinmeli veya tam buğday ekmeğine yönelmelisiniz. Pirinç pilavı yerine bulgur pilavı veya karabuğday tercih edilmeli."
Sıvı Desteği: "Vücut susuz kaldığında bunu açlık sinyaliyle karıştırabilir. İftar ve sahur arasında mutlaka 2.5 litre suyu tamamlayın."
"TATLI KRİZİNE MEYVE ÇÖZÜMÜ"
Tatlı krizlerini yönetmenin yolunun iftardan hemen sonra meyve tüketmemekten geçtiğini belirten Uluçay: "Meyveyi iftardan hemen sonra yerseniz kan şekeriniz tavan yapar ve yağ depolamayı tetiklersiniz. Meyve hakkınızı iftardan 2 saat sonra, yanında 1 bardak süt veya 2-3 tam cevizle kullanın. Bu, kan şekerinin yavaş yükselmesini sağlar ve tatlı krizini bıçak gibi keser." ifadelerine yer verdi.