Servet Turan: Eğer Kemal Bey hainse hepimiz hainiz!

Gazetemize konuşan CHP Dilovası eski İlçe Başkanı ve kurultay delegesi Servet Turan, mutlak butlan kararını "darbe" olarak nitelendirirken, Kemal Kılıçdaroğlu'na destek vermeyi sürdüreceğini söyledi. Turan açıklamasında, “Eğer Kemal Bey hainse hepimiz hainiz” dedi.

Tıklayın, Nokta Gazetesi'ni takip edin
Servet Turan: Eğer Kemal Bey hainse hepimiz hainiz!

CHP'nin 38. Olağan Kurultayı'na ilişkin davada verilen mutlak butlan kararının ardından partide yaşanan tartışmalar sürüyor. Kararla birlikte genel başkanlık koltuğuna yeniden Kemal Kılıçdaroğlu'nun oturduğu süreçte, CHP Dilovası eski İlçe Başkanı ve kurultay delegesi Servet Turan, kararı gazetemize değerlendirdi. Mutlak butlanı "Türkiye demokrasisine vurulmuş en büyük darbe" olarak nitelendirirken, Kılıçdaroğlu'na destek vermeyi sürdüreceğini açıkladı. İşte Turan’ın çarpıcı açıklamaları:

“MUTLAK BUTLAN DARBEDİR”

“Ben 38. hem 39. kurultay delegesiyim. Mutlak butlan kararının Türkiye demokrasisine vurulmuş en büyük darbe olduğunu düşünenlerdenim. Bu kesinlikle darbedir. Ama benim şu an hazmedemediğim bir tek şey var. Kemal Bey bu partide 13 yıl genel başkanlık yaptı. 13 yıl boyunca ben, Bülent Sarı, Harun Yıldızlı, Özgür Bey, Ali Mahir Bey ve Veli Ağbaba... Kimi sayarsan say. Bunların tamamı Kemal Bey'in zamanında gelen insanlardır.

“O ZAMAN HEPİMİZ HAİNİZ”

Eğer Kemal Bey hainse, o zaman hepimiz hainiz. Biz o zaman 13 yıl boyunca niye bir haini barındırdık, partinin genel başkanı yaptık ki? Kesinlikle ben vefasızlık yapmam. O “hain” kelimesi olmasaydı... Daha önce de ben 38. kurultayda Kemal Bey'e destek verdim. İl başkanı olan Bülent Sarı da bizim adımıza imza vermişti. Biz de gittik Kemal Bey'e destek verdik.

“ÖZGÜR ÖZEL’E DESTEK VERDİK GELDİK”

39. kurultayda ise Özgür Bey'e destek verildi. Biz saygı duyduk, Özgür Bey de kazandı. Daha sonra delegelerden tekrar imza toplandı. 3-4 tane kurultay oldu, tüzük kurultayı oldu. Biz Özgür Bey'e gidip oyumuzu ilk günkü rahat gönüllülükle verdik çünkü bizim genel başkanımız olmuştu. Destek verdik, geldik.

“BEN VEFASIZLARIN YANINDA DURMAM”

Ama bu “hain” kelimesini duyduktan sonra dedim ki vefasızlık çok büyük. Ben de vefasızların yanında durmam ve Kemal Bey'e destek verdim. Açıkçası şu anda da Kemal Bey'le birlikte hareket etmeyi düşünüyorum. Ha, bir siyasi gelecek düşünüyor muyum, düşünmüyor muyum, o ayrı mesele. Şu an onu tartışacak değilim.

“KEMAL BEY’E SAHİP ÇIKACAĞIM”

Asla ve asla, siyasi hayatım bitse de ben şu an vefasız olmayacağım. Kemal Bey'e sahip çıkacağım, destek vereceğim. Yani şu an benim düşüncem şu: Cumhuriyet Halk Partisi'nde, temyiz kararı çıkana kadar genel başkan Kemal Bey olacak. Bizlerin de daha önceki genel başkanımız olduğu için onu kabullenip onun etrafında toplanmamız gerekiyordu. Ayrı bir parti, ayrı bir slogan, ayrı bir hainlik söylemi olmasaydı belki de çok kısa sürede kurultaya gidilip tertemiz bir genel başkanlık seçimi yapılır, Özgür Bey yine seçilebilirdi.

“PARTİNİN KÖTÜ İNSANLARDAN ARINMASI GEREKİYOR”

Ama bunu yapmadılar. Demek ki onların da bildiği veya sakladığı bir şeyler vardır diye düşünüyorum. O yüzden partinin içinde gerçekten kötü insanlar varsa onların arınması gerekiyor. Her birimiz 50 yaşına gelmişiz, ben 52 yaşına gelmişim. 74'lüyüm. Özgür Bey'le aynı yaştayım ben. Yani düşünebiliyor musunuz son zamanlarda Cumhuriyet Halk Partisi'nin içindeki belediye başkanları... 17-18 tane belediye başkanının AK Parti'ye geçmesi...

“PARTİYE EMEK VEREN İNSANLARIZ”

Bunlar hazmedemediğimiz şeylerdir çünkü biz bu partiye emek veren insanlarız. Bu partinin bayrağını dalgalandırdık. Bu parti için canımızı ortaya koyduk, paramızı ortaya koyduk, çocuklarımızdan çaldığımız zamanları ortaya koyduk. Ama meğer biz, çok affedersiniz, siyasi koltuğu kendi rantları veya kötü amaçları için kullanan insanlarla da aynı partideymişiz. Ben bunu içime sindiremiyorum. Sindiremediğim için de temizlenmesi gerektiğini düşünüyorum. Ama az ama çok, kimler varsa temizlenmesini istiyorum.

“ERDEM ARCAN’A DESTEK VERMİŞTİM”

Açıkçası son il başkanlığı seçiminde Erdem Arcan'a destek vermiştim, biliyorsunuz. Yine baş kadrolardan biriydim ben. Kaybedeceğini bile bile gidip Erdem Bey'e destek vermiştim. Tahmin ederseniz Erdem Bey, bizim götürdüğümüz oylarla seçildi ve il başkanı oldu. İl başkanının şu an Özgür Bey'i desteklediğini biliyorum. İlçelerin çoğunun da Özgür Bey'in etrafında olduğunu düşünüyorum. Ama bu bir şey değiştirmeyecek.

“30 SEFER DE KURULTAYA GİTSEK İPTAL OLACAK”

Daha önce de biz imza topladık, gönderdik genel merkeze, kurultaya gittik yine aynı 38. kurultay delegeleri olarak. O gün zaten imzaları toplayıp gönderdik ve kurultay oldu. Eğer mahkeme kararı çıkmasaydı zaten genel başkan seçilmişti. Bir daha aynısı olacak, değişen bir şey olmayacak ki. Bu mahkeme kararı çıkmadan biz 30 sefer de kurultaya gitsek, 30 sefer de Özgür Bey kazanacak, 30 sefer de o sonuç iptal olacak. Ben öyle düşünüyorum.

“YÜZLERCE KİŞİ KEMAL BEY’E İTAAT EDECEK”

Kocaeli'nin büyük ölçüde Özgür Bey'i desteklediğini düşünüyorum ama bu şudur: Ben inanıyorum ki bir hafta içerisinde, bilemedin iki hafta içerisinde Kemal Bey MYK'sını topladığı zaman yüzlerce kişi arka kapılardan gidip Kemal Bey'e itaat edecek. Ama ben böyle biri değilim. Dik dururum. Bir şekilde diyorum ki Kemal Bey şu an mahkeme kararıyla da olsa, içime sinmese de genel başkandır. Kemal Bey 13 yıl genel başkanlık yapmıştır, hain değildir. Biz Kemal Bey'i biraz izleyelim bakalım ne olacak. Ben bu sefer imza vermeyeceğim.”

Kaynak: Cansu Kızılkaya
Servet Turan Özgür Özel Kemal Kılıçdaroğlu