Samet Çetin: Derince’ye Millet Bahçesi değil, cazibe merkezi lazımdı!
Nokta TV ekranlarında konuşan BBP Derince İlçe Başkanı Samet Çetin, “Derince’ye Millet Bahçesi değil, cazibe merkezi lazımdı” dedi.
Nokta Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Cansu Kızılkaya’nın hazırlayıp sunduğu Şehrin İçinden programı konuklarını ağırlamaya devam ediyor. Programın bu haftaki konuğu Büyük Birlik Partisi Derince İlçe Başkanı Samet Çetin oldu. Çetin açıklamasında Derince’ye yapılan millet bahçesini değerlendirdi. İşte Çetin’in açıklamaları:

“YEŞİL ALAN SORUNUMUZ YOK”
"Bana kalırsa Millet Bahçesi, Derince için öncelikli ve gerekli bir proje değildi. Nedenine gelecek olursak; bizim Derince’de bir yeşil alan sorunumuz yok. Bugün baktığımızda Çenedere ve Çamlık mesir alanlarımız, hemen üzerimizde Çenedağımız ve güzel bir sahilimiz var. Yani halkın doğayla buluşacağı alanlarımız zaten mevcut. Bizim asıl sorunumuz, ilçedeki sosyal hayatı canlandırmayan projelerdir.

“KALICI PROJELERLE İLERLEMELİYİZ”
Millet Bahçesi, Derince’nin dertlerine derman olacak çözüm odaklı bir proje değil. Örneğin, oraya 2023 yılında bir kütüphane yapıldı; ben de açılışındaydım. Ancak bugün kütüphanenin hemen yanında metro çalışması yürütülüyor. Sessiz olması gereken bir ortamda, inşaat gürültüsü nedeniyle verim alınamıyor. Bizim artık 'bugün yap, yarın sök' mantığını bir kenara bırakmamız gerekiyor. Eğer 'Türkiye Yüzyılı' diyorsak, 100 yıllık, en azından 20 yıl sonrasını öngören kalıcı projelerle ilerlemeliyiz.

“KAMU ZARARIDIR”
Oraya 17 milyon TL gibi ciddi bir rakam harcandı ama şu an Millet Bahçesi etkin bir şekilde kullanılmıyor. Üstelik metro çalışması için yapılan yerlerin tekrar bozulması, açık bir kamu zararıdır. Bu eleştirilerimden dolayı 'AVM meraklısı' olduğum düşünülmesin; ancak ilçenin bir cazibe merkezine ihtiyacı var. Bugün bölgedeki mevcut market alanlarına dahi iş makineleri ve konteynerler yüzünden girilemiyor.

“STAD VARKEN DAHA HAREKETLİYDİ”
Eski İsmetpaşa Stadı varken Derince çok daha canlı ve hareketliydi. Evet, trafik sorunu oluyordu ama o alan modern bir ticaret merkezi, ofis katları ve sosyal donatıların olduğu bir kompleks haline getirilseydi, Derince bugün gerçek bir cazibe merkezi olurdu. Böylece sadece sosyal hayat değil, ilçenin ticari hayatı da canlanmış olurdu."