Recep Sarıdoğan’dan, Dilovası yangını açıklaması; “Suçluların sokakta gezdiğini görüyoruz”

Nokta TV ekranlarında Dilovası’ndaki yangın faciası hakkında konuşan Saadet Partisi Kocaeli İl Başkanı Recep Sarıdoğan, “Bugün suçluların sokakta gezdiğini görüyoruz” dediği açıklamasında, “Bence iktidar sınıfta kalmıştır” diye konuştu.

Tıklayın, Nokta Gazetesi'ni takip edin

Nokta TV Genel Yayın Yönetmeni Gülşah Yücel Ay ve Nokta Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Cansu Kızılkaya’nın hazırlayıp sunduğu Gündem Üçgeni programının bu haftaki konuğu Saadet Partisi Kocaeli İl Başkanı Recep Sarıdoğan oldu. Kocaeli ve ülke gündeminin önemli konu başlıklarının değerlendirildiği söz konusu program kapsamında Dilovası’nda 7 işçinin hayatını kaybettiği yangın faciası da gündeme alındı.

Recep Sarıdoğan’dan, Dilovası yangını açıklaması; “Suçluların sokakta gezdiğini görüyoruz” - Resim : 1

“BİR KONTROLSÜZLÜĞÜN OLDUĞU KESİN”

Söz konusu facia hakkında değerlendirmelerde bulunan İl Başkanı Sarıdoğan şu ifadelere yer verdi: “Yani iki olayla ilgili de şunu ifade etmek isteriz ki bir kontrolsüzlüğün olduğu kesin. Aynı zamanda ciddi bir partizanlığın olduğu da kesin. Özellikle Dilovası hadisesindeki o ruhsatsız binaya üretim izni verilmesi, yangın merdiveni, yangın tertibatı olmadan üretime devam edilmesi, ahbap çavuş ilişkisi ile ilgili birçok biliyorsunuz bina sahibinin de İçişleri Bakanlığı ile beraber fotoğrafların oluşu veya yargılanışı ve bununla beraber önceki belediye başkanının zamanında da buraya ne yazık ki göz yumulduğu sonraki belediye başkan ve yardımcıların da bir şekilde işletme izni verdikleri konuşuluyor.

Recep Sarıdoğan’dan, Dilovası yangını açıklaması; “Suçluların sokakta gezdiğini görüyoruz” - Resim : 2

“BENCE BUNLARIN ŞU AN İTİBARİYLE CİNAYETTEN İÇERİ ALINMASI GEREKİR”

Orada 7 tane kardeşimizi kaybettik. Gerçekten çok acı. Bununla ilgili de bence şu an itibariyle yetkili yani esas suçluların da cezalandırılmadığına inanıyoruz. Şu anda siz İŞKUR Müdürünü görevden alıyorsunuz. Oysa burada esas belediyedir. Yani yetkili olan belediye başkanı ve belediye başkan yardımcılarıdır. Bunların, bu şekilde ruhsatsız binaya, yangın tertibatı olmadan ruhsat vermeleri veya göz yummaları bir cinayet zaten. Bence bunların şu an itibariyle cinayetten içeri alınması gerekir. Bu eğer iktidar partisi değil de muhalefet partisinin belediye başkanı olmuş olsaydı şu anda belki de bütün belediyedeki çalışan başkanından tutun da yardımcılarının tamamının içeri alındığına şahit oluyoruz. Olduk da zaten.

Recep Sarıdoğan’dan, Dilovası yangını açıklaması; “Suçluların sokakta gezdiğini görüyoruz” - Resim : 3

“İKTİDAR SINIFTA KALMIŞTIR”

Ondan dolayıdır ki burada esas suçlular bana göre şu an da sokakta geziyorlar. Diğerleri de sadece görevden uzaklaştırılmış. Başka hiçbir ceza verilmiş değil bununla ilgili. Yani sadece bina sahibi zannediyorum cezaevine konuldu. Orada bir soru işareti olarak öldü. Yani ne olduğu çok fazla bilmiyoruz ama şunu ifade etmek isteriz ki şu an itibariyle 2025'teyiz. Bugüne kadar burada iktidar partisi hem genel hem de yerelde iktidardı. Bu kadar güçlü bir yapının olduğu yani yönetimin olduğu bir yerde eğer bugün biz bunları konuşuyorsak bence iktidar bugüne göre sınıfta kalmıştır bu manada. Hakikaten ihmaller var. Bizim gördüğümüz bu. Göremediğimiz daha belki birçok olumsuzluklar var. Ondan dolayıdır ki bugün esasında suçluların bana göre sokakta gezdiğini görüyoruz. Onu da ifade etmek isteriz.”

Muhabir: Gülşah Yücel Ay