İzmit Belediyesi sütçülerin sütünü alacak
İzmit Belediyesi Haziran ayı olağan meclis toplantısı, Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet başkanlığında gerçekleştirildi. 10 gündem maddesinin karara bağlandığı toplantıda, yerel süt üreticilerini destekleyecek yeni bir projenin ilk adımı atıldı.
İzmit Belediyesi Haziran ayı meclis toplantısı, belediye binasındaki meclis salonunda yapıldı. Yerel kalkınmaya yönelik maddelerin görüşüldüğü oturuma Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet başkanlık etti. Toplantının öne çıkan gündem maddelerinden biri, yerel üreticileri ve hayvancılığı desteklemeyi amaçlayan "Süt Alım Projesi" oldu. Veteriner İşleri Müdürlüğü tarafından başkanlık makamına sunulan talep doğrultusunda, İzmit sınırları içindeki yerel çiftçilerden günlük süt toplanması ve satın alınması planlanıyor. Belediye hayvanlıkla uğraşan yerel üreticiye gelir kapısı sağlamak ve belediye bünyesinde yerli üretimi teşvik etmeyi amaçlıyor.
TOPLANAN SÜTLER İŞLENECEK
Proje kapsamında toplanan sütler, İzmit Belediyesi bünyesinde değerlendirilerek sütten elde edilen çeşitli ürünlere dönüştürülecek. Üretilen bu mamuller, belediyenin kendi ihtiyaçları ve sosyal projeleri doğrultusunda kullanılacak. Söz konusu destek projesi, detaylıca incelenmek üzere Plan ve Bütçe Komisyonu’na sevk edildi. Projenin bütçesi, uygulama esasları ve tüm ayrıntılarının, komisyon raporunun ardından temmuz ayı meclis toplantısında kamuoyuna açıklanması bekleniyor.