HAT 250 şikayetleri meclis gündeminde: Bir dahaki ihaleyi zararına olsa alırız!

Kocaeli Büyükşehir Belediyesinin ihaleyi kaybettiği için hizmet vermeye devam edemediği HAT 250 ile ilgili şikayetler mecliste gündem oldu. KBB Başkanı Tahir Büyükakın, ihaleyi alan firmanın D-100 kullanabilmesin için UKOME’den karar alacaklarını ifade etti.

Tıklayın, Nokta Gazetesi'ni takip edin
HAT 250 şikayetleri meclis gündeminde: Bir dahaki ihaleyi zararına olsa alırız!

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Mayıs Ayı olağan meclis toplantısı bugün Kocaeli Kongre Merkezinde yapıldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın başkanlığında yapılan meclis toplantısında önemli gündem maddeleri görüşülerek karara bağlandı. Meclis toplantısı sonrası gündem dışı söz alan meclis üyeleri sorunları dile getirdi.

HAT 250 ŞİKAYETİ

CHP’li Meclis Üyesi Hakan Korel, Sabiha Gökçen Havalimanı taşıma hizmeti veren HAT 250’nin kaldırılması sonrası ihaleyi alan firmanın mağduriyetlerini dile getirdi. Korel konuşmasında, “Sabiha Gökçen Havalimanı transferi ile ilgili ciddi şikayetler geliyor. İhaleyi başka firma aldı yapacak bir şey yok diyebiliriz ama sorumluyuz. Önce verilen hizmet daha kaliteli olduğu için şimdiki mağduriyetler yaşanıyor. TEM yolunda Sabiha Gökçen hizmeti verilmez. TEM otoyolu yoğun oluyor Kuzey Marmara Kullanacağız dese bir şey diyemeyiz. Düzensiz araç saatleri, dolunca kalkması gibi sorunlar var. Hangi şirketin ihaleyi aldığı bizi ilgilendirmiyor. Daha önce Büyükşehirle vatandaş için daha ulaşılabilirdi. Şimdi vatandaş ya otogara gidiyor ya da benzin istasyonunda biniyor. D100’den yolcu toplamadıkça Sabiha Gökçen’e taşıyorum demek doğru olmaz.

HAT 250 şikayetleri meclis gündeminde: Bir dahaki ihaleyi zararına olsa alırız! - Resim : 1

“BÖYLE İHALEYİ HERKES ALIR”

Bunun biran evvel çözüme kavuşturmamız gerekiyor. Hizmetin D-100’den verilmesi lazım. Vatandaş mağdur oluyor. İnsanlar uçağa yetişmeye çalışıyor. Biz hat 200 ile yolcu taşıyoruz. Bu yolcular şehirlerarası ya da uluslararası gidiyor. Ellerinde bavullar var. Daha önceki hizmetin ne kadar kaliteli olduğu bu firmanın devreye girmesi ile belli oldu. Bu konuda destek olmaya hazırız. Ben yolcuyu istediğim yerde alırım gibi bir ihaleyi herkes alır” ifadelerini kullandı.

“ZARARINA OLSA DA ALIRIZ”

Konu ile ilgili konuşan Başkan Büyükakın, “Üstlenemiyoruz. Girişi iznini ihale ile yapıyorlar. İhaleyi alamayınca giriş yapamıyoruz. Biz oranın ihalesini yönetemiyoruz. Şirketin D-100’den gitmemesi bizim yönetebildiğimiz bir alan. D100’DEN geçmesine izin vererek o problemi aşmaya çalışacağız. Güzergah ile ilgili sorunu çözer ama ücret ile ilgili sorunu çözemeyiz. Sabaha kadar konuşsak düzeltemeyiz. Bir dahaki ihaleyi zararına olsa alırız. Böyle bir fiyat vereceklerini bilmiyorduk. Daha fazla vererek ihaleyi aldılar. 5 yıl süre ile aldılar. İş size kalırsa hepten yandı millet. Yine çözersek biz çözeriz” dedi.

HAT 250 şikayetleri meclis gündeminde: Bir dahaki ihaleyi zararına olsa alırız! - Resim : 2

“SİZİN SUÇUNUZ YOK”

CHP Grup Başkan Vekili Mehmet Ümit Küçükkaya, “Sizin bir suçunuz yok. Tahmin edilen bir ihale aldı. Bakanlıklarla ilgili görüşme yapılbilri mi? Bilmiyoruz direksiyonda sizsiniz. Biz sadece vatandaşın sorununu dile getiriyoruz. Bir dahaki ihaleye Büyükşehir Belediyesi kazanmasın” dedi.

Muhabir: Serhat Güneş
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi