Güney Marmara otoyolu imara işlendi: Kenti ikiye bölecek!
KBB Meclis gündeminde Güney Marmara Otoyolu projesinin imar planlarına işlenmesi maddesine CHP grubu şerh oyu kullandı. Şerh gerekçesi ise yolun kenti ikiye böleceği yönünde oldu. KBB Başkanı Tahir Büyükakın, askı süresinde gerekli düzenlemelerin yapılacağını ifade etti
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Mayıs Ayı olağan meclis toplantısı bugün Kocaeli Kongre Merkezinde yapıldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın başkanlığında yapılan meclis toplantısında önemli gündem maddeleri görüşülerek karara bağlanacak. Meclis toplantısında kentin ulaşım geleceğini şekillendirecek devasa bir proje masaya yatırıldı. Yalova’dan başlayıp Kocaeli’nin güneyinden geçerek Sakarya’ya uzanacak olan "Yalova-İzmit Otoyolu" (Güney Marmara Otoyolu) projesi için hazırlanan imar planı değişiklikleri meclis onayına sunuldu. CHP grubu ilgili maddeye muhalefet şerhi koydu.

DÖRT İLÇENİN GÜNEYİNDEN GEÇECEK
İmar ve Bayındırlık Komisyonu tarafından hazırlanan rapor doğrultusunda Karamürsel, Gölcük, Başiskele ve Kartepe ilçelerini kapsayan güzergah düzenlemeleri karara bağlanacak. Proje kapsamında 1/50.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı’ndan başlayarak, 1/25.000, 1/5.000 nazım ve 1/1.000 ölçekli uygulama imar planı değişiklikleri hiyerarşik olarak planlara işlenecek.
86 KİLOMETRELİK GÜZERGAH
Kamuoyunda "Güney Marmara Otoyolu" olarak da bilinen proje Yalova Çiflikköy ilçesinden başlayıp Sakarya Bağlantısına kadar devam edecek. Projesinin yaklaşık 86 kilometre olması bekleniyor. Yalova, Kocaeli ve Sakarya illerinde eş zamanlı olarak yürütülen imar planı süreçleri, D-130 karayolu üzerindeki transit yükü azaltmayı hedefliyor. Kocaeli’nin güneyindeki yerleşim yerlerinin üst kısımlarından geçecek olan otoyol, bölgedeki sanayi ve lojistik taşımacılığı için alternatif bir koridor oluşturacak.
“SORUNLARI DİLE GETİRMEDEN GEÇEMEYİZ”
CHP’nin şerh gerekçesini Gölcük Meclis Üyesi Gülcan Güç Denizci açıkladı. Denizci açıklamasında, Öncelikle belirtmek isteriz ki ulaşım sorununa çözüm getirecek, herhangi bir proje ve öneriye ilkesel olarak kayıtsız kalmamız, tamamen karşı çıkmamız mümkün değildir. Ancak bu planların, şehir bütünlüğünü gözeten ve vatandaşın yaşamına en az etki eden şekilde hazırlanması gerektiğini özellikle vurgulamak isteriz. Fakat plan değişikliğine baktığımızda, Gölcük özelinde vatandaşlarımız ve kentimiz için oluşacak sorunları dile getirmeden geçemeyiz.

“KENTİ İKİYE BÖLMÜŞTÜR”
Bugün önümüze gelen planlarda D130, alternatif yol ve otoyol bağlantıları üzerinden oluşturulan yeni güzergahın Gölcük yerleşim dokusu üzerinde önemli bir etki oluşturduğu görülmektedir. Toplamda üç bölgede bağlantı öngörülmüş ve planlanan güzergah, kenti neredeyse ikiye bölmüştür. Kent planlaması açısından, yeni konut alanları oluşturmak noktasında ileriye dönük ciddi sorunlar oluşacaktır. Bu tür büyük ölçekli projelerin yalnızca ulaşım değil şehir planlaması, sosyal yaşam ve kent bütünlüğü açısından da incelenmesi gerekir.
“EN AZ ZARAR VE MİNİMUM YIKIM”
Ayrıca, mevcut yapı stoğu, yeni yerleşim alanları ve tarım arazileri dikkate alındığında, kamulaştırma süreçleri ve yerel etkiler bakımından sürecin daha hassas ele alınması gerektiği açıktır. Bu çerçevede proje Gölcük’ün mevcut yerleşim yapısı, uzun vadeli şehirleşme vizyonu ve vatandaşlarımızın günlük yaşamına etkileri ile birlikte değerlendirilmelidir. Sosyal hayatlarını, yatırımlarını ve en önemlisi kent planının geleceğini etkileyen bu plan, en az zarar, minimum yıkım ve kamu yararı gözetilerek uygulanmalıdır.
“ÇALIŞMALARINIZ ÇOK KIYMETLİ”
Değinmeden geçmek istemediğim bir konu da belediyemiz ve sizin bu konudaki çalışmalarınızın çok kıymetli olduğudur. Bugün burada bulunan Gölcüklü vatandaşlarımız ve süreci takip eden halkımız için, konunun hassasiyeti ve ilçemizin geleceği adına atılacak adımlar son derece önemlidir. Son olarak şunu ifade etmek isteriz ki bu ölçekteki projelerde amaç yalnızca ulaşımı kolaylaştırmak değil, şehirlerin geleceğini doğru planlamaktır. Bu nedenle sürecin tüm yönleriyle, yerel dinamikler ve sahadaki gerçekler dikkate alınarak tekrar değerlendirilmesi ilçemizin geleceği açısından hepimizin ortak sorumluluğudur” ifadelerini kullandı.
“ZAMAN KAYBI OLMASIN DİYE”
Madde ile ilgili konuşan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, “Süreci takip ediyoruz. Ali Bey ile defalarca bakanlıkla görüşme gerçekleştirdik. Askıya çıkacak süreç. Projenin İhsaniye tarafındaki bağlantının başka türlü yapılması için çalışma yapılacak. İtirazlarla birlikte düzeltilir. İmar planına işlemeyi geciktirdikçe belediyeler ruhsat vermekte gecikiyor. Planlara işleyelim askı sürecindeki itirazlar birlikte bakanlıktaki tartışmalar incelenir. Zaman kaybı olmasın diye yaptık” dedi.
