Doğan Demir: Kentsel dönüşüm siyaset üstü bir beka sorunudur
CHP İstanbul Milletvekili Doğan Demir, kentsel dönüşüm ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Demir, “Kentsel dönüşüm siyaset üstü bir beka sorunudur” dedi.
Nokta TV ekranlarında Gündem Üçgeni programına konuk olan Cumhuriyet Halk Partisi İstanbul Milletvekili Doğan Demir, Türkiye’nin en temel sorunlarından biri olan kentsel dönüşümle ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu.

DEĞERLENDİRMELERDE BULUNDU
İstanbul’dan Kocaeli’ye, Bursa’dan deprem bölgelerine kadar geniş bir çerçevede değerlendirmeler yapan Demir; kentsel dönüşümün siyaset üstü bir "beka sorunu" olduğunu vurgulayarak, çözüm için tüm kurumları el birliği yapmaya çağırdı.
“CİDDİ BİR KENTSEL DÖNÜŞÜM SORUNU VAR”
“İstanbul'da çok ciddi bir kentsel dönüşüm sorunu var. Örneğin Fikirtepe'de bir mağdurlar topluluğu var, geçen ay beni çağırmışlardı. Oraya gittim ve çok farklı şeyler gördüm. Hatta bana verilen evrakları Çevre Bakanımız Murat Bey'e WhatsApp üzerinden ilettim ve 'Sayın bakanım, bu sorunları nasıl çözeceğiz?' diye sordum.

“ORTAK BİR FAYDA OLUŞTURMALIYIZ”
Daha sonra Bursa'da ayrı bir sorun vardı, davet ettikleri için oraya da gittim. Kocaeli'de de benzer sorunlar var. Türkiye'nin birçok yerinde kentsel dönüşümle ilgili işler mevcut. AK Parti Grup Başkanı Abdullah Bey ile görüştüm. Bursa, İstanbul ve Kocaeli başta olmak üzere Türkiye'nin birçok yerinde kentsel dönüşümle ilgili problemlerin olduğunu; bu ihtiyaç karşısında hepimizin bir araya gelip çözüm noktasında ortak bir payda oluşturmamız gerektiğini belirttim.
“DOĞRU DEĞİL”
Ancak bu işin doğrusu şudur: Yerel ve genel iktidarın kentsel dönüşüm meselesini ortaklaştırması gerekir. Hükümetin 'Bu işi Büyükşehir Belediyeleri çözsün, benim işim değil' demesi hiç doğru değildir; aynı şekilde belediyelerin de 'Hükümet bu işi elimizden alsın' demesi doğru değildir.

“DEVASA ESKİ BİNALAR GÖRDÜM”
Bu meseleyi mutlaka bir beka sorunu olarak görmeliyiz. Türkiye bir deprem bölgesindedir. Ben İstanbul milletvekiliyim; seçim döneminde İstanbul'u gezdiğimde devasa eski binalar gördüm. 40, 50, 60, hatta belki 100 yıllık binalar var. Sokaklar daracık ve binalar 15-16 katlı. Allah korusun orada 7 ve üzerinde bir deprem olursa, sağ kalanları bir kenara bırakın, cenazelerimizi bile oradan bir yıl boyunca alamayız.
“KENTSEL DÖNÜŞÜM BEKA SORUNUDUR”
Kentsel dönüşüm gerçekten bir beka sorunudur. Hükümetle belediyelerin, hiç parti gözetmeksizin bu konuyu ortaklaştırıp finansman konusunda neler yapılabileceği üzerine mücadele etmesi gerekir. Bir önceki dönem Avcılar Belediye Başkanımız Turan Hançerli vardı; biliyorsunuz Avcılar deprem açısından çok riskli bir yerdir.

“5 YIL İÇERİSİNDE YÜZDE 60’INI GERÇEKLEŞTİRMİŞ”
Yerel seçimlerden birkaç ay önce Turan Bey beni arayıp bir kahve içmeye davet etti. Gidip oturduk, sohbet ettik. Bana, 5 yıl içerisinde Avcılar'daki kentsel dönüşümün %60'ını gerçekleştirdiğini söyledi. Bunu bilmiyordum ve çok mutlu oldum. Bir belediye başkanı, fay hattı üzerinde olan Avcılar gibi bir ilçede bu sorunu kendi imkanlarıyla çözmeye çalışıyor.
“EL BİRLİĞİ YAPILMALI”
Fakat işin doğrusu; ilçe belediye başkanı, büyükşehir belediye başkanı, bakanlık ve hükümet, yani kim varsa el birliği yapmalıdır. Biz Hatay ve Kocaeli depremlerini yaşadık. Hatay depreminden sonra 35 gün kaldım ve orada bir konteyner kent kurdum. Birinci gün gittim ve 35 gün boyunca dönmedim; iş adamı dostlarımızın desteğiyle kendi imkanlarımla 500 kişilik bir mahalle oluşturdum.

“TÜRKİYE EKONOMİSİNİ TOPARLAYAMAYIZ”
Orada acıları ve insanların neler yaşadığını bizzat gördük. Bu yüzden bu problemi ortaklaştırmalıyız. Vatandaşların ölmemesi için bunu hepimizin ortak paydası ve bir beka sorunu olarak kabul etmeliyiz. Allah korusun, İstanbul'da 7 ve üzeri bir deprem olursa Türkiye ekonomisini bir daha toparlayamayız. Bu da ayrı bir derttir.
“SORUMLULUK ALMALIYIZ”
Her şeyden önce insanlarımızın yaşamı önemlidir çünkü yaşam kutsaldır; ancak ekonomik sorunlar da bizi bir daha toparlanamaz hale getirir. Her platformda ısrarla şunu söylüyorum: Siyaset yapalım, partimizi iktidara taşıyalım, bu bizim işimizdir; ancak ülkenin beka sorunu dediğimiz ya da geleceğimizin kaygı içinde kalacağı noktalarda sorumluluk almalıyız.

“BİR TÜRKİYE İNŞA ETMEK BİZİM ZORUNLULUĞUMUZ”
Benim iki torunum var; onların hayatlarını demokrasi, insan hakları ve özgürlükler içerisinde, ülkelerine faydalı bireyler olarak sürdürebilecekleri bir Türkiye inşa etmek bizim zorunluluğumuzdur.
“BİLİMLE VE İLİMLE BAKMAK GEREKİR”
Bu meselenin AK Partilisi, CHP'lisi veya MHP'lisi olamaz. İYİ Partilisi veya DEM Partilisi de ayrılamaz. Bu konuya vicdanla, insaniyetle, bilimle ve ilimle bakmak gerekir. Bu kadar nettir."