Yine çok tüketmişiz… Kocaeli burada da listenin tepesinde!
Türkiye'de kişi başı ortalama elektrik tüketiminin en fazla olduğu üçüncü kent Kocaeli oldu. Kocaeli’de kişi başı 8 bin 9 kilovatsaat elektrik tüketildi.
Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ (TEDAŞ), 2025 Yılı Türkiye Elektrik Dağıtım Sektörü Raporu'nu yayımladı. TEDAŞ, söz konusu raporda küresel ve ulusal elektrik tüketim trendleri, Türkiye'nin elektrik dağıtım altyapısı, sektörel tüketim dağılımları, iller bazında tüketim verileri, TEDAŞ'ın sektördeki rolü ve uluslararası karşılaştırmalar hakkında kapsamlı bilgiler sunuyor.
EN ÇOK ELEKTRİĞİ SANAYİ KULLANIYOR
Rapora göre, Türkiye'nin elektrik üretimi 2024 yılında 354 bin 570 gigavatsaate yükseldi. 2023'te ithalat 2 bin 681 gigavatsaat, ihracat 3 bin 671 gigavatsaat, iletim kaybı 6 bin 24 gigavatsaat ve dağıtım kaybı 22 bin 62 gigavatsaat olarak kaydedildi. Bu dönemde net tüketim ise 308 bin 673 gigavatsaate yükseldi. Net tüketimin sektörel dağılımında sanayi yüzde 43,4 ile ilk sırada yer alırken, onu yüzde 25,9 ile ticaret ve kamu hizmetleri, yüzde 24,2 ile meskenler, yüzde 4,8 ile tarımsal faaliyetler ve yüzde 1,9 ile aydınlatma takip etti.
KOCAELİ ÜÇÜNCÜ SIRADA
Rapora göre, 2024'te Türkiye'de kişi başı ortalama elektrik tüketimi 3 bin 603 kilovatsaat oldu. Tüketimin illere göre dağılımında 10 bin 126 kilovatsaatle Bilecik ilk sırada yer alırken, onu 8 bin 152 kilovatsaatle Karabük, 8 bin 9 kilovatsaatle Kocaeli izledi. Tüketimin en düşük olduğu 3 il sırasıyla 1203 kilovatsaatle Van, 1124 kilovatsaatle Ağrı, 1233 kilovatsaatle Hakkari Muş oldu. Bu dönemde Türkiye'nin dağıtım şebekesinin 1 milyon 491 bin 396 kilometre hat ve 587 bin 983 trafo içerdiği belirtildi.