Meclis sonrası kritik görüşme! Kandıralılar Büyükakın ile masaya oturdu
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Mayıs ayı meclis toplantısında Kandıra Atık Bertaraf Tesisi ile ilgili kritik madde "sessiz sedasız" kabul edilirken, toplantı bitiminde Kandıralı vatandaşlar Başkan Tahir Büyükakın ile protokol odasında bir araya geldi
Kocaeli’nin son yıllardaki en çok tartışılan projelerinden biri olan "Kandıra Doğu Bölgesi Atık Bertaraf ve Düzenli Depolama Tesisi" projesinde hukuki süreçte önemli bir eşik daha aşıldı. Kocaeli Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen Mayıs ayı olağan meclis toplantısında, imar değişikliği maddesi oy çokluğu ile kabul edildi.
MECLİSTE BİR KEZ DAHA GÖRÜŞÜLDÜ
Kocakaymaz, Pirceler ve Akçakese mahallelerini doğrudan etkileyen dev proje için geçtiğimiz yıl Aralık ayında onaylanan imar planı değişikliklerine vatandaşlar itiraz etmişti. İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun ilgili maddesi bir kez daha mecliste görüşüldü.
KONUŞULMADAN GEÇTİ
Daha önceki toplantılarda Başkan Büyükakın’a “Hakkımızı helal etmiyoruz” diyerek tepki gösteren Kandıralılar, süreci salonun içinden yakından takip etti. CHP grubunun şerh oyu kullandığı ancak üzerinde herhangi bir konuşma yapmadığı madde, meclisten tartışılmadan geçti. Bu kararla birlikte projenin imar planı süreci büyük ölçüde tamamlanmış oldu.
MECLİS SONRASI KRİTİK GÖRÜŞME
Toplantının sona ermesinin ardından, karara tepkili olan Kandıralı vatandaşlar meclis binasında önemli bir görüşme gerçekleştirdi. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Kandıra Kültür ve Çevre Derneği (KANÇED) öncülüğündeki heyeti Kongre Merkezi’nde bulunan protokol odasında kabul etti.
BAŞKAN DİNLEDİ
KANÇED temsilcileri ve bölge halkı, tesisin tarım arazilerine, yer altı sularına ve bölgenin doğasına vereceği zararları bir kez daha dile getirdi. Vatandaşlar, yer seçimi konusundaki hassasiyetlerini ve projenin Kandıra’nın turizm ve tarım kimliğiyle uyuşmadığını doğrudan Başkan Büyükakın’a bir kez daha aktardı.
