İsveçli firma Kocaeli’den çıkarken 12 brüt maaş dağıtacak!
Kocaeli’de üretim yapan İsveçli Autoliv'in kapatacağı fabrikalardaki çalışanlarına 12 brüt maaş ikramiye vereceği öğrenildi.
Kocaeli’de 4 tesiste 2 bin 200 çalışanı olan İsveçli firmanın, giderken çalışanlarına 12 brüt maaş verme kararı aldığı ortaya çıktı. Şirketin aldığı karar kapsamında yaklaşık 2 bin 200 çalışanın işini kaybedeceği belirtilirken, kapanma kararı önceki gün çalışanlara tebliğ edildi. Kapanma kademeli olacak ve her bölüm kapandığında çalışanlara alacakları verilecek. Şirketin kapanma sürecinin 2028 yılının ilk yarısında tamamlanması bekleniyor.
142 MİLYON DOLARA KAPATACAK
1999 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren dev firma Autoliv, Gebze’deki tesislerinde Ford Otosan, Hyundai, Mercedes-Benz, TOFAŞ ve BMC gibi birçok otomotiv üreticisine parça tedarik ediyordu. Kapatma kararının şirkete 142 milyon dolara mal olacağı ifade ediliyor.
KIDEM VE TAZMİNATA İLAVE
2200 çalışana kıdem ve ihbar tazminatlarının yanı sıra 12 brüt maaş kapanış tazminatı ödeneceği belirtiliyor. Bu tazminat çalışanların en son alacağı brüt maaş üzerinden hesaplanacak.