Goodyear ile Lastik İş anlaştı! Alaaddin Sarı: Önemli bir sözleşmeyi geride bıraktık

Lastik İş Sendikası ile Goodyear arasında süren toplu iş sözleşmesi görüşmeleri sona erdi. Anlaşmaya dair konuşan Lastik İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı, “Önemli bir lastik sözleşmesini geride bıraktık. Hem lastik işçilerine hem Kocaeli’ye hayırlı olsun” şeklinde ifadelerde bulundu.

Tıklayın, Nokta Gazetesi'ni takip edin

Lastik İş Sendikası ile Goodyear arasında anlaşma sağlandı. Sözleşmenin detaylarını henüz açıklamayan sendika, rakamları işçiye soracak. Adapazarı Goodyear fabrikasına gidecek Lastik İş Sendikası Genel Başkanı Alaaddin Sarı, İzmit Goodyear işçilerini de Adapazarı’na çağırdı.

Goodyear ile Lastik İş anlaştı! Alaaddin Sarı: Önemli bir sözleşmeyi geride bıraktık - Resim : 1

"DİRENÇ GÖSTERDİLER"

Sözleşme sürecine dair konuşan Alaaddin Sarı, “Goodyear işletmesiyle bugün sözleşmemizi sona erdirdik. Goodyear’ın kendi durumuyla alakalı kasmasından kaynaklanan, bunun yanında da ayrı bir sözleşme, lastiklerden kopma anlayışı çerçevesinde yeni bir model denemeye çalıştı. 60 yıldır toplu sözleşme yapıyoruz. Hep beraber bitirdiğimiz sözleşme maalesef bu dönem işletmenin kasmasıyla, fabrikada çalışan arkadaşlarımızın bayramını bayram olarak kutlayamamasına sebebiyet verdi. İnanılmaz derece bir direnç gösterdi ama sendika olarak bizler hem yönetim kurulu hem de temsilcilerim olarak çalışan arkadaşlarımızın dik durması neticesinde toplu sözleşmeyi diğer sektörlerde yapmış olduğumuz sözleşmeyi aynı şekilde yaptık.

"HEM LASTİK İŞÇİLERİNE HEM DE KOCAELİ'YE HAYIRLI OLSUN"

Burada bir ayrıcalık olarak şunu söylemek doğrudur; onlara ister fatura ister ceza diye nitelendirilen özellikle bu toplu parayla alakalı şunu kabul etmiyorum dedim; peyder pey para verme yerine sizler 100 bin liranın üzerinde toplu parayı haziran ayında farklarla beraber ödeyin talebimiz oldu; onu da aldık. Aynı sözleşme mantığı çerçevesinde Adapazarı fabrikasında İzmit fabrikasının da katılımıyla toplu sözleşmeyi anlatacağız. Önemli bir lastik sözleşmesini geride bıraktık. Hem lastik işçilerine hem Kocaeli’ye hayırlı olsun” dedi.

Kaynak: HABER MERKEZİ
Alaaddin Sarı Lastik İş Sendikası Goodyear