Eylemler devam ediyor! Goodyear’da üretim yüzde 40’a düştü!
Lastik İş Sendikasının aldığı eylem kararları doğrultusunda, Goodyear’ın İzmit fabrikasındaki üretim seviyesinin yüzde 40'a kadar geriledi
Lastik-İş Sendikası ile Goodyear Lastikleri arasında bir süredir devam eden toplu iş sözleşmesi (TİS) görüşmelerinde henüz uzlaşma sağlanamadı. Kocaeli ve Sakarya bölgesinde yaklaşık 5 bin işçiyi yakından ilgilendiren TİS sürecinde hareketli günler yaşanıyor. Lastik-İş Sendikası’nın örgütlü olduğu Brisa, Pirelli ve Prometeon fabrikaları ile yürütülen arabulucu sürecinde 15 Mayıs’ta anlaşma sağlanırken, Goodyear cephesinde ise uzlaşı zemini henüz bulunamadı.
3 FABRİKAYLA EL SIKIŞILDI, GOODYEAR MASAYI TERK ETTİ
15 Mayıs’ta yapılan üçüncü arabulucu toplantısında Brisa, Pirelli ve Prometeon yetkilileri ile sendika arasında imzalar atıldı. Bu anlaşmaya göre; üretim ve destek işçilerine ilk 6 ay için yüzde 19, ikinci 6 ay enflasyon, üçüncü 6 ay enflasyon + enflasyonun yüzde 15’i + 2 puan, dördüncü 6 ay için ise enflasyon + enflasyonun yüzde 15’i oranında zam yapılması kararlaştırıldı. Buna karşın Goodyear işvereni, 13 Mayıs’taki ikinci arabulucu toplantısında ilk 6 ay için yüzde 12, sosyal haklarda yüzde 40 zam ve 60 bin TL’lik çek teklifinde bulundu. Lastik-İş Sendikası’nın bu teklifi yetersiz bularak reddetmesinin ardından yasal arabulucu süresi doldu ve sendika için 60 günlük grev süreci resmen başladı.
ÜRETİM YÜZDE 40'A GERİLEDİ
İzmit ve Adapazarı fabrikalarında yaklaşık bin işçinin istihdam edildiği Goodyear’da, anlaşma sağlanamaması üzerine sendika kararıyla eylemler başlatıldı. Adapazarı fabrikasında işçilerin eylemleri kararlılıkla sürerken, İzmit fabrikasında gerçekleştirilen eylemler nedeniyle üretimin yüzde 40 seviyesine kadar düştüğü bildirildi. Süreç boyunca Goodyear işverenini sık sık sağduyuya davet eden ve masaya çağıran Lastik-İş Genel Başkanı Alaaddin Sarı’nın açıklamalarının ardından tarafların yeniden bir araya geleceği öğrenildi. TİS toplantısı, 3 Haziran Çarşamba günü saat 10.00’da sendikaya ait TRYP By Wyndham Otel’de gerçekleştirilecek. Fabrikalarda üretim hatlarını yavaşlatan eylemlerin gölgesinde yapılacak bu toplantıdan, uzlaşı mı yoksa grev kararı mı çıkacağı merakla bekleniyor.