Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Her derde deva: Sağlığınız için her gün bir tane yiyin! Tüm hastalıklara ‘dur’ deyin

Hareketsiz yaşam tarzı, sağlıksız beslenme alışkanlıkları ve stres gibi faktörlerin sağlığımız üzerindeki olumsuz etkileri kaçınılmaz. Ancak, doğru besinlerle bu etkileri azaltmak mümkün.

Hareketsiz yaşam tarzı, sağlıksız

Günümüzde sağlıklı yaşamın önemi her zamankinden daha fazla vurgulanıyor. Modern hayatın getirdiği hareketsizlik, stres ve sağlıksız beslenme alışkanlıkları, vücudumuzun dengesini bozabiliyor.

Ancak doğanın bize sunduğu mucizevi besinler sayesinde bu olumsuz etkileri en aza indirebiliriz. İşte bu besinlerden biri olan elma, sadece lezzetiyle değil, sağlık üzerindeki etkileriyle de dikkat çekiyor.

HER GÜN BİR ELMA, DOKTORU UZAK TUTAR

Elma, dünya genelinde en popüler meyveler arasında yer alıyor. Renk renk, tat tat çeşitleriyle her damak zevkine hitap eden bu meyve, mutfaklarımızın vazgeçilmezi. Tatlıdan tuzluya, atıştırmalıktan ana yemeğe kadar geniş bir kullanım alanına sahip olan elma, sağlık deposu özellikleriyle de ön plana çıkıyor.

Orta boy bir elma, yaklaşık olarak 104 kalori ve 28 gram karbonhidrat içerirken, 5 gram lif, günlük C vitamini ihtiyacının %10’unu, bakırın %6’sını ve potasyumun %5’ini karşılıyor. Ayrıca K vitamini, E vitamini, B1 ve B6 vitaminleri açısından da zengin bir kaynak.

SAĞLIK İÇİN ELMA

Elmaların yüksek lif içeriği, tokluk hissi vererek kilo kontrolüne yardımcı oluyor. Araştırmalar, elma tüketiminin, özellikle bütün halde tüketildiğinde, mide boşaltımını yavaşlatarak daha uzun süreli doygunluk sağladığını gösteriyor. Bu özellikleriyle elma, zayıflama diyetlerinin de gözdesi haline geliyor.

Kalp sağlığı konusunda da elmanın faydaları saymakla bitmiyor. Lifli yapısı ve polifenol içeriği sayesinde, kalp hastalıkları ve yüksek tansiyon riskini azaltmaya yardımcı oluyor. Flavonoid bakımından zengin olan elma, inme riskini de düşürüyor.

Tip 2 diyabetle mücadelede de etkili olan elma, haftada sadece bir porsiyon tüketildiğinde bile diyabet riskini %3 oranında azaltabiliyor. Bağırsak sağlığını destekleyen pektin içeriğiyle prebiyotik görevi görerek, sağlıklı bağırsak florasının oluşumuna katkıda bulunuyor.

Kanserle savaşta da elmanın rolü büyük. Antioksidan zengini olan bu meyve, özellikle akciğer, meme ve sindirim sistemi kanserlerine karşı koruyucu etkiler sunuyor.

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Beslenme uzmanları sık sık sağlıklı
Sıradaki Haber Kolesterolü silecek, vücudu vitaminle dolduracak ikili: Salatalıkla birlikte tüketin, etkisini 10 kat artırın!