Kar-Çep'ten Maşukiye tren istasyonu tepkisi: İstasyonun ortadan kaldırılması kabul edilebilir değil

Kartepe Çevre Platformu Başkanı Beyhan Korkmaz, Maşukiye tren istasyonunun kapalı olmasının birçok açıdan olumsuzluklar getirdiğini belirterek, "Maşukiye Tren İstasyonu ve Kocaeli’deki kapalı tüm duraklar yeniden faaliyete alınmalı; sefer sayıları geçmiş yıllardaki gibi artırılmalıdır" dedi.

Kartepe Çevre Platformu (Kar-Çep) Başkanı Beyhan Korkmaz, platform sözcülerinden Göksel Genç ve platformun Maşukiye Temsilcisi Orhan Topçu ile birlikte Maşukiye'ye ziyaret gerçekleştirdi. Korkmaz, Maşukiye tren istasyonunun kapalı tutulmasının bölge için birçok olumsuzluğu beraberinde getirdiğini belirterek, Kocaeli genelindeki kapalı istasyonların yeniden devreye alınması ve sefer sayılarının artırılması gerektiğini belirtti.

"VATANDAŞLARIN TREN KULLANMA ALIŞKANLIĞINI CİDDİ ŞEKİLDE ZAYIFLATTI"

Konuyla ilgili Kar-Çep tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Tam da bugünlerde asfalt yama, metro ve raylı sistemlerde yaşanan sorunları, gecikmeleri, kayıplarımızı, tartışırken; Maşukiye Tren İstasyonu’nun tamamen yok edilmesi, ulaşım politikalarındaki plansızlığa en çarpıcı örneklerden biridir. Raylı sistemlerin konuşulduğu bir dönemde mevcut bir istasyonun ortadan kaldırılması kabul edilebilir değildir. Maşukiye istasyon hem bölge halkı için en ekonomik ulaşım yollarından biri hem de Kartepe turizminin canlılığı için kritik bir noktadır. 2011’de Adapazarı Ekspresi günde 24 sefer yaparken bugün bu sayı 12’ye düşmüştür. Nüfus artmasına rağmen seferlerin azaltılması ve istasyonların kapatılması, vatandaşların tren kullanma alışkanlığını ciddi şekilde zayıflatmıştır.

TURZİM AÇISINDAN KAYIP

Her yıl on binlerce turist ağırlayan Maşukiye’de tren istasyonunun olmayışı; esnafı, turizmi ve bölgeye gelen yerli, yabancı ziyaretçileri olumsuz etkilemektedir.

ULAŞIM VE EĞİTİM

Maşukiye istasyonu, Kartepe–İzmit– Sakarya hattı için hayati önemdedir. Gölcük’ten üniversiteye ücretsiz ulaşım sağlanırken, İzmit’ten giden öğrenciler yalnızca 12 sefer yapan 280 numaralı hattı kullanmak zorunda kalmaktadır.

DOĞAL AFETLER

Birinci derece deprem kuşağında olan bölgemizde demiryolları olası bir afette en kritik lojistik hatlardan birine dönüşür. Maşukiye istasyonunun yok edilmesi, afet anında arama–kurtarma, yaralı tahliyesi ve insani yardım süreçlerinde büyük bir boşluk yaratacaktır. Talebimiz açıktır: Maşukiye Tren İstasyonu ve Kocaeli’deki kapalı tüm duraklar yeniden faaliyete alınmalı; sefer sayıları geçmiş yıllardaki gibi artırılmalıdır. Kocaeli ve Kartepe halkı hızlı, güvenli ve ekonomik ulaşım hakkını istiyor."

Beyhan Korkmaz Kartepe Çevre Platformu Maşukiye
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber