Bakan Abdulkadir Uraloğlu: Kocaeli’yi ulaşım başkenti yapmak için çalışıyoruz

Körfez- Kartepe Metro Hattı'nın temel atma töreninde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Metro ve tramvay projeleri ile bu kadim şehri ulaşım başkenti yapmak için süratle çalışıyoruz” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yürütülen Körfezray Projesi'nin temeli bugün Kocaeli’de düzenlenen törenle atıldı. Kocaeli’de kent içi raylı ulaşım altyapısını güçlendirmeyi hedefleyen proje, Körfez ilçesinden başlayarak Derince, İzmit ve Kartepe güzergâhında devam edecek. Toplam 28,5 kilometrelik çift hatlı metro sisteminin temel atma törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu katıldı.

KENT PROTOKOLÜ ORADAYDI

Seka Devlet Hastanesi’nin yanında bulunan metro şantiyesinde yapılan temel atma törenine AK Parti Kocaeli Milletvekilleri Radiye Sezer Katırcıoğlu, Mehmet Akif Yılmaz, Veysel Tipioğlu, Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, İl Başkanı Şahin Talus, MHP İl Başkanı Tuncay Batı, İlçe Belediye Başkanları ve çok sayıda davetli katıldı.

“ÇALIŞMALARA DEVAM EDECEĞİZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yaptığı konuşmada, “Metropol şehirlerde yaşayan insanların trafik sorunun çözmek için metro projelerini hayata geçiriyoruz. 434 kilometre raylı sisteme oluşturduk. Kent içi raylı sistem çalışmalarını sürdürüyoruz. Toplamda 4 ilimizde 76,9 kilometre uzunluğunda kent içi raylı sistem çalışmalarına devam ediyoruz. 144 kilometre hattın çalışmalarına da başlayacağız. Bu projeler tamamlandığında bakanlık olarak bugüne kadar inşa ettiğimiz 434 kilometreyi 745 kilometreye çıkaracağız.

"TRAMVAY HATTI HIZLA BÜYÜYOR"

“Kocaeli karayolu, denizyolu, havayolu projelerini geliştiriyor ve durmaksızın çalışıyoruz. Cumhurbaşkanlığımız liderliğinde 2002 yılında bu yana 410 milyar liralık yatırım gerçekleştirdik. Yollarımızı daha güvenli ve konforlu hale getirmiş olduk. Kocaeli’yi otoyol ağı ile çevreledik. Osmangazi köprüsü ile geçiş süresini bir buçuk saatten 6 dakikaya indirdik. Kocaeli’yi yüksek hızlı tren ile tanıştıran ilk şehirlerden biri yaptık.. Geçtiğimiz yıl hizmete açtığımız Şehir Hastanesi tramvay hattı ile şehir hastanesine ulaşımı 15 dakikaya düşürdük. Çalışmalarımızı kesintisiz sürüdüyoruz. Derince Lİman Bağlantısı ihale sürecini tamamladık. Orada bir tasfiye süreci gerçekleştirdik. Yeni ihale yaptık ve yer teslimini gerçekleştirdik. Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan Otogar Alikahya stad hattı projesi ile birlikte 3 tramvay hattı hızla büyüyor. Kentin daha fazla raylı sistem hattına ihtiyacı olduğunu biliyorduk. Metro ve tramvay projeleri ile bu kadim şehri ulaşım başkenti yapmak için süratle çalışıyoruz.

“KOCAELİ’NİN KALKINMASINA YOL AÇACAK BİR HAMLE”

Yeni hattımız günde 330 bin yolcuya hizmet verecek. Metro konforu ile hatları birbirine bağlayacağız. Adliye istasyonunda ileride yapılacak metro hattı ile sabiha Gökçen Havalimanına ulaşım sağlanacak. Bunlar gelecekte olacak. Geleceğin projesi. Körfezray hatının temelini atıyoruz. Devam eden hatlarda Kocaeli’nin kent içi raylı hattını 17 kilometreden 31.2 kilometreye uzatacağız. Körfezray sadece bir ulaşım projesi değil Kocaeli’nin kalkınmasına yol açacak bir hamle. Kocaeli’nin doğu batı aksında inşa edilecek 18 istasyon ile hizmet verecek.

“GÜNDE 60 METRE İLERLEYECEĞİZ”

İlk yıllarında günde 300 bin insanımıza hizmet verecek hattımız ilerleyen yıllarda 500 bin kişiye kadar hizmet verecek. Tüm kazıları 2028 yılında bitirmeyi hedefliyoruz. İlk olarak Derince Eğitim Araştırma Hastanesi ile Otogar arasındaki hattı 2028 yılında geri kalan hattı 2029 yılında bitirmeyi hedefliyoruz. Cihazla günlük 10 metre ilerlemeyi hedefliyoruz. Zemin uygunsa bunu daha da ilerleyeceğiz. 6 cihaz ile günlük 60 metre ilerleyeceğiz” İfadelerini kullandı.

METRO PROJESİ ÖZELLİKLERİ

Proje kapsamında 18 istasyonun inşa edilmesi planlanıyor. Körfezray, mevcut tramvay hatları ve TCDD ana hatlarıyla entegre çalışacak şekilde tasarlandı. İlk etapta Körfez Petkim’den başlayacak hat, Derince Limanı ve İzmit şehir merkezinden geçerek Kartepe’ye kadar uzanacak. İkinci etapta ise hattın Cengiz Topel Havalimanı’na kadar genişletilmesi öngörülüyor. Raylı sistemin günlük yolcu kapasitesinin ilk aşamada 300 bin, tam kapasiteyle çalıştığında ise 500 bin kişiye ulaşması bekleniyor. Proje kapsamında kullanılacak tünel açma makineleri (TBM) sahaya getirildi; ilk kazı çalışmaları Seka Devlet Hastanesi istasyonundan Otogar yönüne doğru başlayacak.

Abdulkadir Uraloğlu
SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber